Mobility Blog

Ο «διάβολος» κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ο «διάβολος» κρύβεται στις λεπτομέρειες

Εντοπίστε τη διαφορά

Αν και οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται τα αυτοκίνητα μόνο με βάση τον κινητήρα - εσωτερικής καύσης και "ηλεκτρικά" - η τελευταία κατηγορία μπορεί να αναλυθεί ακόμη περισσότερο και οποιοσδήποτε στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας ή της μίσθωσης στόλου οχημάτων πρέπει να γνωρίζει τις διάφορες υποκατηγορίες. Θα επικεντρωθούμε εδώ στις δύο πιο συνηθισμένες: PHEV και BEV.

Τα PHEV είναι ένα μείγμα κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) και ηλεκτροκίνητων οχημάτων (BEV). Συνδυάζουν μια ηλεκτρική μπαταρία με μια έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μπορούν να διανύσουν μια σημαντική απόσταση (έως 50-60 χλμ.) μόνο με ηλεκτρική ενέργεια,  ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ενεργοποιείται όταν η μπαταρία εξαντλείται. Η οδηγική εμπειρία σε γενικές γραμμές μοιάζει με εκείνη ενός οχήματος εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, επειδή το μέγεθος της μπαταρίας, μαζί με εκείνο του κινητήρα, καθιστά το όχημα βαρύτερο, η κατανάλωση καυσίμου (και οι εκπομπές CO2) μπορεί να είναι σημαντικά υψηλότερες αν το αυτοκίνητο δεν χρησιμοποιείται όπως έχει σχεδιαστεί - για αστικές διαδρομές μικρών αποστάσεων. Απαιτείται τακτική φόρτιση στο σπίτι ή στο γραφείο, διαφορετικά υπάρχει ο κίνδυνος - κατά τη διάρκεια μεγαλύτερων διαδρομών για παράδειγμα - να χρησιμοποιεί αποκλειστικά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό όχι μόνο αποδεικνύεται πιο επιβλαβές για το περιβάλλον, αλλά αυξάνει το κόστος, λόγω της συχνότερης ανάγκης για πλήρωση καυσίμου καθότι το ρεζερβουάρ είναι μικρότερο, και συνεπώς καταλήγει να είναι πιο ρυπογόνο σε σχέση με ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Όπως υποδηλώνει το όνομα, τα BEV λειτουργούν πλήρως με μπαταρία. Η οδηγική εμπειρία είναι συχνά πιο άνετη, δεδομένου ότι χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο ένα μόνο πεντάλ για την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ είναι σίγουρα πιο αθόρυβη. Επιπλέον, τώρα που η τυπική εμβέλεια ενός πλήρως φορτισμένου οχήματος μπορεί να κυμαίνεται μεταξύ 350 και 600 χιλιομέτρων, το "άγχος της εμβέλειας" του παρελθόντος δεν αποτελεί τόσο σημαντικό ζήτημα. Έχει, ωστόσο, αντικατασταθεί σε ορισμένες περιπτώσεις από το "άγχος φόρτισης" - με τους ιδιοκτήτες να αφιερώνουν σημαντική ενέργεια για να απαντήσουν στο ερώτημα πού και πότε θα μπορέσουν να φορτίσουν την επόμενη φορά. Καθώς τα περισσότερα εταιρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται και ιδιωτικά από τους υπαλλήλους, οι ανησυχίες σχετικά με τη φόρτιση εξακολουθούν να κυριαρχούν. Αυτό το άγχος αντισταθμίζεται ωστόσο σταδιακά από τις ταχέως αναδυόμενες υποδομές φόρτισης - αν και απαιτείται ακόμη κάποια σκέψη και σχεδιασμός, το δίκτυο φόρτισης αναπτύσσεται εντυπωσιακά και ελπιδοφόρα. Το οικοσύστημα είναι όλο και περισσότερο σε θέση να εξυπηρετήσει τη μαζική υιοθέτηση των EV.

Καθώς το όραμα πολλών χωρών επικεντρώνεται τελικά στο 100% BEV, τα PHEV μπορούν να θεωρηθούν ως μεταβατικό στάδιο - ένα βήμα, το οποίο φαίνεται ότι θα κερδίσει μεγαλύτερη αρχική αποδοχή από τους διαχειριστές στόλων.

Κατανοώντας τους οδηγούς σας

Όσο δελεαστική και αν είναι η υιοθέτηση των PHEV ή BEV λόγω των διαδεδομένων φορολογικών κινήτρων, η χρήση τους δεν πρέπει να θεωρείται πρωτίστως ως φορολογικό εργαλείο. Η στενή παρακολούθηση του προφίλ, των αναγκών και των συμπεριφορών των οδηγών σας αποτελεί βασική προϋπόθεση για την αποτελεσματική χρήση.

Η σκιαγράφηση του προφίλ των οδηγών θα εξετάσει μια σειρά από ζητήματα, από τις εγκαταστάσεις φόρτισης στον τόπο κατοικίας τους μέχρι το αν είναι ενοικιαστές ή ιδιοκτήτες, και από την ύπαρξη παρόμοιων εγκαταστάσεων στους χώρους εργασίας μέχρι τις ακριβείς απαιτήσεις, τα καθήκοντα, τις ώρες εργασίας, τις ώρες διαδρομής και τα δρομολόγια κάθε μεμονωμένου χρήστη. Μόνο τότε μπορεί να καταρτιστεί μια αποτελεσματική πολιτική η οποία θα εκμεταλλεύεται τα οικονομικά κίνητρα, ενώ παράλληλα θα προσφέρει πραγματικό όφελος στους οδηγούς και στην επιχείρηση.

Στην περίπτωση των PHEV, για παράδειγμα, εάν δεν υπάρχει επαρκής φόρτιση, ορισμένοι οδηγοί θα αναγκαστούν να ανεφοδιάζονται με καύσιμα περισσότερο από τις συνηθισμένες φορές κάθε μήνα, προκαλώντας μεγαλύτερα έξοδα. Πράγματι, ορισμένες εταιρείες έχουν θεσπίσει ανώτατο όριο καυσίμων, σύμφωνα με το οποίο, για παράδειγμα, καλύπτουν όλο το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά μετακυλίουν μέρος ή όλο το κόστος των καυσίμων στον οδηγό.

Κοιτάζοντας πιο μακριά, το περιφερειακό ή εθνικό σας πλαίσιο θα καθορίσει επίσης σε κάποιο βαθμό τις επιλογές σας - οι χώρες της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης τείνουν να έχουν καλύτερες υποδομές φόρτισης, καθώς και αυστηρότερους νόμους σε ισχύ. 

Εφαρμογή των προφίλ στο Car Policy

Μόλις αποκτήσετε μια λεπτομερή γνώση των οδηγών σας, ίσως χρειαστεί να συντάξετε μια νέα πολιτική οχημάτων. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πολιτικές που χρονολογούνται 5, 10 ή και 15 χρόνια πριν, και δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένοι για να αντιμετωπίσουν τις διάφορες αλλαγές που ήδη υπάρχουν και που διαφαίνονται στον ορίζοντα.

 

Dos

  • Περιορίστε τα PHEV σε υπαλλήλους με το κατάλληλο προφίλ

  • Παρέχετε κατάρτιση και εκπαίδευση στους οδηγούς σχετικά με την αλλαγή συμπεριφοράς

  • Να δώσετε κίνητρα για τη μετάβαση στα PHEV, για παράδειγμα καλύπτοντας το 100% του κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας

  • Εξασφαλίστε τις μέγιστες δυνατές ευκαιρίες φόρτισης

  • Προσφέρετε ή δώστε κίνητρα για τη χρήση οικιακών φορτιστών

  • Καθορισμός σαφών κανόνων χρήσης

  • Αυστηρή εφαρμογή της χρήσης της κάρτας καυσίμων

  • Μετάβαση σε μια προσέγγιση TCO

Don’ts

  • Να θεωρείτε τα PHEV ως κανονικά οχήματα

  • Να θεωρείτε όλα τα PHEV ως περιβαλλοντικά ωφέλιμα (π.χ. SUV)

  • Προώθηση της χρήσης των PHEV χωρίς πρόβλεψη των αναγκών φόρτισης

  • Εφαρμόστε τις ίδιες δημοσιονομικές εκτιμήσεις με τις προηγούμενες πολιτικές

  • Υπερβολική πολυπλοκότητα των εκπαιδευτικών και τεχνικών πληροφοριών που μεταδίδετε

 

Η μετάβαση δεν χρειάζεται να είναι μια υπερβολική πρόκληση. Ελπίζουμε ότι οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται σε αυτό το άρθρο θα σας δώσουν κάποιες συμβουλές για να την κάνετε πραγματικότητα στη δική σας εταιρεία.