Mobility Blog

Ηλεκτρικά οχήματα: 7 βήματα που θα οδηγήσουν στην μείωση των CO2

Ηλεκτρικά οχήματα: 7 βήματα που θα οδηγήσουν στην μείωση των CO2

Η εταιρεία σας αποφάσισε πρόσφατα να υιοθετήσει ένα πρόγραμμα μείωσης των εκπομπών CO2 και σε εσάς, ως Fleet Manager, έχει ανατεθεί το δύσκολο έργο της υλοποίησής του.

Ανταποκρινόμενοι στα αιτήματά σας και για τη δική σας διευκόλυνση, σας παρουσιάζουμε μια δοκιμασμένη στρατηγική. Βασισμένοι στην συλλογική εμπειρία πολλών Fleet Managers που έχουν υλοποιήσει παρόμοιες ασκήσεις, σας προσφέρουμε έναν οδικό χάρτη για το ταξίδι που πλησιάζει.

  • Ξεκινήστε

    Το πρώτο βήμα είναι να γνωρίσετε σε βάθος και να εξοικειωθείτε με τους πραγματικούς στόχους της εταιρείας σας για τα επόμενα χρόνια. Ποιοι είναι οι στόχοι για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και πώς θα τους μετρήσετε; Πόσα EV έχουν ήδη εισαχθεί στο στόλο και πόσα είναι πιθανό να εισαχθούν στο μέλλον;  Έχουν υπολογισθεί σωστά τα ετήσια χιλιόμετρα ή πρέπει να το ελέγξετε; Έχουν προβλεφθεί και άλλες λύσεις μετακίνησεις, όπως ποδήλατα, πατίνια κτλ;
    Μόλις αποκτήσετε τη σωστή εικόνα για τον στόλο σας, ο σχεδιασμός της στρατηγικής σας θα είναι μια ευκολότερη διαδικασία.
  • Κατανόηση του ευρύτερου πλαισίου μετακίνησης

    Στη συνέχεια, μπορεί να είναι χρήσιμο να κάνετε ένα βήμα πίσω και να εξετάσετε τι συμβαίνει στο ευρύτερο πλαίσιο μετακίνησης όσον αφορά τις ρυθμίσεις, τη φορολογία και τα κίνητρα, ότι είναι δηλαδή πέρα από τον έλεγχό σας. Αυτά διαφέρουν σημαντικά από χώρα σε χώρα και από περιοχή σε περιοχή. Στις πιο ανεπτυγμένες χώρες (όσον αφορά τη μετάβαση σε μια πιο πράσινη οικονομία), θεσπίζονται ήδη κανονισμοί για την επιβολή της ουδετερότητας του άνθρακα έως το 2025 και τον περιορισμό της χρήσης οχημάτων εσωτερικής καύσης, με απαγόρευση του diesel και με την μη συμμόρφωση να επιβάλλει αυστηρές ποινές. Κατά συνέπεια, οι κατασκευαστές πιέζονται και αυτοί να μειώσουν τις δικές τους εκπομπές CO2, σε ορισμένες περιπτώσεις έως και 55% έως το 2030, με πιθανές κυρώσεις ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ. Εν τω μεταξύ, οι έρευνες για τα πράσινα οχήματα βελτιώνεται και ήδη εμφανίζονται πιο αποδοτικά μοντέλα. Σε αυτό το πλαίσιο, οι εργασιακές πρακτικές θα αλλάξουν, βασιζόμενες σε όλο και πιο σύνθετες τεχνολογίες αλλά και η συμπεριφορά των εργαζομένων θα αλλάξει με την πάροδο του χρόνου, καθώς προβληματισμοί όπως η βαθύτερη περιβαλλοντική ανησυχία και η μεγαλύτερη επιθυμία για αποτελεσματικότητα και ευελιξία θα εδραιωθούν - μια δυναμική που έχει φυσικά ξεκινήσει από την πανδημία.
  • Καθορίστε μια βασική γραμμή

    Τώρα που έχετε πλήρη επίγνωση τόσο του στόχου της εταιρείας σας όσο και του ευρύτερου πλαισίου μετακίνησης μέσα στο οποίο θα δραστηριοποιηθείτε, είναι σημαντικό να δημιουργήσετε μια σαφή εικόνα για το πού βρίσκεται η εταιρεία σας αυτή τη στιγμή, έτσι ώστε να δημιουργήσετε ένα σημείο έναρξης (baseline) μέσω του οποίου θα μπορεί να μετρηθεί με σαφήνεια η μελλοντική πρόοδος.
    Θα χρειαστείτε μια λεπτομερή επισκόπηση του σημερινού μίγματος του στόλου σας, ώστε να μπορείτε να κάνετε μια θεωρητική εκτίμηση, καθώς και μια συλλογή ιστορικών δεδομένων, ώστε να έχετε όσο το δυνατόν πιο αληθινή εικόνα του σημερινού επιπέδου εκπομπών CO2. Στην πορεία θα χρειαστεί να μετατρέψετε τα ιστορικά δεδομένα NEDC σε WLTP, να χαρτογραφήσετε τις εκπομπές συνολικά και να καθορίσετε ρεαλιστικούς στόχους μείωσης, με βάση την ωριμότητα της χώρας σας.

Αυτοκίνητα και LCV
επί του παρόντος αντιπροσωπεύουν
15% του συνόλου
εκπομπές CO2

στην EE.

  • Ελέγξτε ποιες επιλογές είναι διαθέσιμες σε εσάς

    Το λογικό επόμενο βήμα είναι να δείτε πού έχετε περιθώρια ελιγμών εντός της τρέχουσας διάταξής, καθώς αρχίζετε να επανεξετάζετε τον στόλο σας, λαμβάνοντας υπόψη ότι η διαχείριση των αλλαγών είναι μια πολύπλοκη διαδικασία. Ποια είναι η τρέχουσα συμπεριφορά των οδηγών και ποιά η χρήση του οχήματος; Θα επηρεάσει η κατ' οίκον εργασία τις απαιτήσεις μετακίνησης; Ποια είναι η κατάσταση των υποδομών όσον αφορά τη φόρτιση στο σπίτι ή στο γραφείο; Αποτελεί επιλογή η αλλαγή κινητήρων, από diesel ή βενζίνη σε ηλεκτρικό ή υβριδικό σύστημα; Μπορούν να επιλεγούν πιο αποδοτικά μοντέλα; Είναι δυνατόν να περιοριστεί το μέγεθος του στόλου, το μέγεθος του οχήματος ή να μετατραπεί μέρος του στόλου σας σε πράσινα οχήματα; Πόσα περιθώρια υπάρχουν για την εισαγωγή προγραμμάτων οικολογικής οδήγησης για την ευαισθητοποίηση και την παροχή κατάρτισης; Θα πρέπει να συμπεριληφθούν στο car policy εναλλακτικές μορφές μετακίνησης, όπως ποδήλατα, car sharing ή allowance μετακίνησης; Τέλος, έχετε την υποστήριξη του ανθρώπινου δυναμικού για να υποστηρίξετε την αλλαγή νοοτροπίας και συμπεριφοράς;
  • Περιγράψτε τη στρατηγική σας

    Καθώς καταλήγετε στη διαμόρφωση μιας συγκεκριμένης στρατηγικής για την εταιρείας σας, μπορείτε να αντλήσετε έμπνευση από την εξέταση εναλλακτικών σεναρίων βάση της ωριμότητας και τους στόχους της χώρας σας. Δοκιμάστε συντηρητικά, μετριοπαθή και προοδευτικά μοντέλα, για να δείτε τι αποτελέσματα προσφέρουν. Μιλήστε με το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού, τις Αγορές και το Οικονομικό τμήμα για τις προσδοκίες σας και για το κατά πόσον αυτές ευθυγραμμίζονται με τους στόχους τους. Και πάνω απ' όλα, προσδιορίστε τα κύρια KPIs, ώστε να μπορεί να μετρηθεί η πρόοδός σας από το baseline που προσδιορίσατε νωρίτερα. Φυσικά, τα χρονοδιαγράμματά σας μπορεί να διαφέρουν, αλλά η στρατηγική είναι απαραίτητη ανεξαρτήτως χρονοδιαγράμματος.
  • Συμμετοχή των οδηγών σας

    Για να λειτουργήσει η στρατηγική σας, χρειάζεστε τους οδηγούς της εταιρείας σας. Αυτό θα περιλαμβάνει έναν υγιή τρόπο επικοινωνίας σχετικά με τις επερχόμενες αλλαγές, απαντώντας σε τυχόν απορίες και διασκεδάζοντας τυχόν φόβους. Και το πιο σημαντικό, θα πρέπει να εμπλέξετε και να εκπαιδεύσετε τους οδηγούς σας στη διαδικασία. Οι εκπαιδευτικές συνεδρίες και οι δοκιμαστικές διαδρομές με EV είναι απαραίτητες για τη διευκόλυνση της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Ενημερώστε τους για ορισμένα από τα οφέλη της οδήγησης με ηλεκτρικά οχήματα για να τους δώσετε κίνητρα - διαμορφώνοντας το ως μια ευκαιρία να οδηγούν οχήματα που είναι διασκεδαστικά στον χειρισμό τους, καθώς και καλύτερα τόσο για τα επίπεδα άγχους τους όσο και για τον πλανήτη. Όλα αυτά θα βοηθήσουν στη δημιουργία μιας πιο θετικής νοοτροπίας.
  • Παρακολούθηση της προόδου

    Το τελευταίο βήμα σε αυτό το ταξίδι 7 βημάτων περιλαμβάνει την τακτική παρακολούθηση της προόδου σας μέσω των KPIs. Αυτό θα αποτελείτε από την επανεξέταση της στρατηγικής σας για να διασφαλίσετε ότι παραμένει σωστή, ότι παρέχει τα επιθυμητά αποτελέσματα και ότι προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες σας (τουλάχιστον ετησίως). Λάβετε υπόψη ότι δημιουργούμε νέες στρατηγικές σε μια εποχή που η ίδια η αγορά εξελίσσεται ραγδαία. Αυτό που ισχύει το 2021 δεν θα είναι απαραίτητα αληθινό το 2023, αλλά εξακολουθούμε να πρέπει να αξιοποιούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις πληροφορίες που έχουμε στη διάθεσή μας.

Ελπίζουμε ότι αυτή η επισκόπηση ενός ταξιδιού
διαδικασίας μετάβασης θα βοηθήσει να γίνει η όλη
αλλαγή λιγότερο τρομακτική, και θα σας δώσει
αξιόλογες συμβουλές για να την κάνετε
πραγματικότητα στη δική σας εταιρεία.