Mobility Blog

Βιωσιμότητα και εξοικονόμηση κόστους; Ναι, είναι εφικτό!

Βιωσιμότητα και εξοικονόμηση κόστους; Ναι, είναι εφικτό!

Όπως όλοι γνωρίζουμε, απαιτείται επείγουσα δράση για την επίτευξη των κλιματικών στόχων: τα αυτοκίνητα και τα οχήματα LCV αντιπροσωπεύουν το 15% των συνολικών εκπομπών CO2 στην Ε.Ε., ενώ οι στόλοι αντιπροσωπεύουν έως και το 50% των εσωτερικών εκπομπών των πελατών μας. Με τις σαρρωτικές αλλαγές που επηρεάζουν ήδη την αυτοκινητοβιομηχανία και ενδεχομένως περισσότερες στα επόμενα χρόνια, η βιωσιμότητα είναι στο μυαλό όλων μας και η ώρα να δράσουμε είναι τώρα. Παρ' όλα αυτά, η πραγματικότητα των επιχειρήσεων υπαγορεύει ότι πρέπει επίσης να έχουμε το νου μας στο TCO και στην εξοικονόμηση κόστους γενικά. Πώς μπορούν να συμβιβαστούν αυτές οι δύο κινητήριες δυνάμεις; Μια πρόσφατη παρουσίαση της Amélie de Valroger, επικεφαλής του τμήματος επιχειρηματικής ευφυΐας και συμβουλευτικής της ALD Automotive, και του Frederic Wagner, διευθυντή συνεργασιών στόλου της Chargepoint, διερευνά τα ζητήματα και υπογραμμίζει τον βασικό υποστηρικτικό και συμβουλευτικό ρόλο που διαδραματίζει η εταιρεία μας βοηθώντας τους πελάτες μας να χαράξουν το ταξίδι...

Το ευρύτερο πλαίσιο: παρόν και μέλλον

Ο εξηλεκτρισμός συντελείται με ταχείς ρυθμούς: δεν είναι πια ζήτημα του "αν", αλλά του "πότε" - και πολλοί παράγοντες συμβάλλουν ταυτόχρονα σε αυτή τη μετάβαση:

  • Πίεση από τους εργαζόμενους που θέλουν να έχουν θετικό αντίκτυπο

  • Προγράμματα μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος που αποσκοπούν στη βελτιστοποίηση της βιωσιμότητας

  • Νέα μοντέλα EV που εισέρχονται στην αγορά, ενώ τα παλαιότερα οχήματα αποσύρονται σταδιακά

  • Φορολογικά οφέλη τόσο για τους εργοδότες όσο και για τους εργαζόμενους

  • Αύξηση του κόστους των καυσίμων

  • Η καθιέρωση ζωνών χαμηλών εκπομπών και άλλες ρυθμιστικές πιέσεις

 Πράγματι, το 2020 ήταν μια χρονιά επανάστασης όσον αφορά τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και οι εταιρικοί στόλοι είναι μπροστά από την καμπύλη, επειδή διαθέτουν νεότερα αυτοκίνητα από τη γενική αγορά. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι χρήσιμο - καθώς αρχίζουμε να διαμορφώνουμε στρατηγικές - να υποδιαιρέσουμε τις εκπομπές ως εξής:

  • Πεδίο εφαρμογής 1: εκπομπές από την επιτόπια παραγωγή και την κατανάλωση καυσίμων του στόλου (άμεσες εκπομπές)

  • Πεδίο εφαρμογής 2: εκπομπές από σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που παρέχουν αγοραζόμενη ηλεκτρική ενέργεια (έμμεσες εκπομπές)

  • Πεδίο εφαρμογής 3: εκπομπές από έμμεσες πηγές, όπως τα ταξίδια της εταιρείας και η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας (συμπληρωματικές εκπομπές)

Ενώ το δεύτερο από αυτά είναι εκτός του ελέγχου μας, είναι σαφές ότι οι αποφάσεις που λαμβάνουμε και οι πολιτικές που εφαρμόζουμε μπορούν να επηρεάσουν το πρώτο και το τρίτο. Με τον τρόπο αυτό, είναι επιτακτική ανάγκη να δώσουμε προσοχή τόσο στη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων όσο και στο ζήτημα των υποδομών, αν θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε το κόστος.

Συμβουλευτική υποστήριξη για την ενεργειακή μετάβαση

Φυσικά, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι κάτι πολύ περισσότερο από την απλή αγορά νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Η ALD Automotive προσφέρει υποστήριξη σε διάφορα μέτωπα μέσω μιας μεθοδολογίας πέντε βημάτων:

  • Ανάλυση στόλου και πληροφόρηση

  • Δημιουργία προφίλ οδηγού με χρήση τηλεματικής

  • Εργαλεία αξιολόγησης των μοντέλων για την πρόβλεψη των TCO και CO2 και την παροχή βέλτιστης επιλογής οχημάτων και λύσεων φόρτισης

  • Συστάσεις και βελτιστοποίηση της πολιτικής μετακίνησης

  • Παρακολούθηση και λειτουργία, συμπεριλαμβανομένων των εργαλείων παρακολούθησης και της βελτιστοποίησης των υποδομών

 Παρόλα αυτά, το ταξίδι που ακολουθεί συχνά φαίνεται συγκεχυμένο για τους fleet managers. Από πού να ξεκινήσετε; Πόσο γρήγορα πρέπει να κάνω τη μετάβαση; Σε ποιες χώρες πρέπει να δώσω προτεραιότητα; Πώς μπορώ να υπολογίσω τις εκπομπές CO2; Πώς να συμμορφωθώ με τους βιώσιμους στόχους μου;

Το πρόγραμμα My Net Zero Programme που αναπτύχθηκε από την ALD Automotive παρέχει απάντηση σε τέτοια ερωτήματα, προσφέροντας γραμμή βάσης CO2, προβλέψεις CO2 για τα επόμενα χρόνια ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι της ΕΚΕ και σχέδιο παραγγελίας με μίγμα κινητήρων ανά έτος.

 

 TCO: ένα από τα κύρια εμπόδια για την ηλεκτροκίνηση

Ωστόσο, εν μέσω του γενικού ενθουσιασμού για τη μετάβαση, οι διαχειριστές στόλων ανησυχούν επίσης για τον αντίκτυπο στο TCO, και ίσως δικαιολογημένα, καθώς οι υπολογισμοί είναι πολύπλοκοι. Παραδοσιακά με τα οχήματα ICE, ο κύριος καθοριστικός παράγοντας ήταν το μηνιαίο μίσθωμα. Με τα ηλεκτρικά οχήματα, ωστόσο, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη αρκετοί άλλοι παράγοντες για να υπάρξει μια πλήρης προσέγγιση TCO και να συγκριθούν τα μήλα με τα μήλα:

  • Κόστος ενέργειας

  • Κόστος φορτιστή και άλλα έξοδα φόρτισης

  • Φορολογία και φορολογικά κίνητρα

  • Πρόσθετες παροχές για τον εργαζόμενο

 

Υπό το πρίσμα αυτής της πολυπλοκότητας, το εργαλείο της ΑLD Automotive, Green Scorecard παρέχει στους πελάτες μια ολοκληρωμένη βάση λήψης αποφάσεων για τις βέλτιστες λύσεις οχημάτων και τύπων καυσίμων. Διατίθεται στη Γαλλία και τις Κάτω Χώρες από τον Μάρτιο του 2022 και θα επεκταθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες κατά τη διάρκεια του έτους.

Βελτιστοποίηση του κόστους χρέωσης μέσω της τεχνολογίας

Όταν οι νέοι στόλοι είναι έτοιμοι, υπάρχουν διάφορες ενέργειες παρακολούθησης και λειτουργίας που μπαίνουν στο παιχνίδι.

 Εκτός από την επεξεργασία του οικονομικού κόστους και την αναζήτηση των πιο αποτελεσματικών λύσεων για τη μετάβαση, η διαδικασία απαιτεί επίσης από τους διαχειριστές στόλου να εξετάσουν την αλλαγή συμπεριφοράς. Οι διαχειριστές πρέπει, για παράδειγμα, να κατανοήσουν πώς η φόρτιση μπορεί να κατανεμηθεί σε οικιακούς, εργασιακούς και δημόσιους φορτιστές - οι οποίοι συνεπάγονται σημαντικές διαφορές κόστους (οι δημόσιοι φορτιστές, για παράδειγμα, είναι αποδεδειγμένα ακριβότεροι). Παράλληλα με την παρακολούθηση της αύξησης του στόλου EV, μπορούμε επίσης να δώσουμε κίνητρα για τον επιθυμητό τύπο συμπεριφοράς φόρτισης.

 Η οικιακή φόρτιση είναι φυσικά μια νέα έννοια για τους οδηγούς EV. Πρέπει να ενσωματωθεί πλήρως στην εμπειρία οδήγησης - το σπίτι είναι το πιο βολικό μέρος φόρτισης για πολλούς. Και φυσικά, οι οδηγοί πρέπει να αποζημιώνονται για την ενέργεια που καταναλώνουν για τη φόρτιση των εταιρικών οχημάτων.

 Από αυτή την άποψη, η έξυπνη φόρτιση αποτελεί βασικό εργαλείο, επιτρέποντας την παρακολούθηση της πρόσβασης στους φορτιστές, παράλληλα με τη δημιουργία αναφορών σχετικά με την τιμολόγηση και τις λίστες αναμονής για τα σημεία φόρτισης - και όλα αυτά μπορούν να γίνουν εξ αποστάσεως.

 Οι λύσεις λογισμικού ChargePoint σάς επιτρέπουν επίσης να παρακολουθείτε τις εκπομπές που αποφεύγονται, να διαχειρίζεστε έξυπνα τη διαθέσιμη ηλεκτρική χωρητικότητα, να παρακολουθείτε τις διανομές ενέργειας στα EV, βελτιστοποιώντας έτσι τις ώρες κατά τις οποίες πραγματοποιείται η φόρτιση, ευθυγραμμίζοντας τη φόρτιση αιχμής με τα χρονικά πλαίσια με το χαμηλότερο τιμολόγιο για την κατανάλωση ενέργειας και συμβάλλοντας έτσι στην εξοικονόμηση ενέργειας και στη μείωση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας.

 Υπάρχουν πολλά που πρέπει να λάβετε υπόψη σας όσον αφορά τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά δεν είστε μόνοι. Τα εργαλεία, τα προϊόντα, οι υπηρεσίες και τα συστήματα συμβουλευτικής υποστήριξης που διαθέτουμε είναι σχεδιασμένα για να διευκολύνουν τη διαδικασία και να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή καθοδήγηση στους διαχειριστές στόλων. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας αν χρειάζεστε βοήθεια.

Το μέλλον της κινητικότητας είναι το ηλεκτρικό, και εμείς θα είμαστε δίπλα σας σε κάθε βήμα του ταξιδιού.