Mobility Blog

Ζώνες χαμηλών εκπομπών: τι σημαίνουν για το Last Mile Delivery;

Ζώνες χαμηλών εκπομπών: τι σημαίνουν για το Last Mile Delivery;

Εν μέσω μιας κλιμακούμενης παγκόσμιας κλιματικής κρίσης, οι πόλεις σε όλο τον κόσμο λαμβάνουν τολμηρά μέτρα για την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Εισάγετε το βασίλειο των "ζωνών χαμηλών εκπομπών", ένα αυξανόμενο φαινόμενο που αναδιαμορφώνει τα αστικά τοπία και τις πολιτικές μεταφορών. Αυτές οι καθορισμένες περιοχές, που χαιρετίζονται ως περιβαλλοντικά άδυτα, περιορίζουν ή απαγορεύουν εντελώς την είσοδο οχημάτων με υψηλές εκπομπές ρύπων, αναγκάζοντας σε ριζική αλλαγή του τρόπου με τον οποίο κινούμαστε στις πόλεις μας.

Καθώς οι κυβερνήσεις και οι πολίτες παλεύουν με την πιεστική ανάγκη για βιώσιμες λύσεις, οι ζώνες χαμηλών εκπομπών έχουν αναδειχθεί ως ένα βασικό εργαλείο στη μάχη για καθαρότερη, υγιέστερη και πιο βιώσιμη αστική διαβίωση. Σε αυτή τη σε βάθος διερεύνηση, εμβαθύνουμε στον πυρήνα των ζωνών χαμηλών εκπομπών, διερευνώντας τις επιπτώσεις και τις επιπτώσεις τους στο Last mile Delivery.

 

Προσοχή! Οι ζώνες χαμηλών εκπομπών (LEZ) αυξάνονται εκθετικά...

Το 2023, το τοπίο των ζωνών χαμηλών και μηδενικών εκπομπών (LEZ) εξελίσσεται ραγδαία, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση κατά 40% σε σύγκριση με το 2019. Αυτοί οι κανονισμοί πρόσβασης των αστικών οχημάτων έχουν διάφορες μορφές, συμπεριλαμβανομένων των LEZ που επιβάλλονται μέσω καμερών ή αυτοκόλλητων, επηρεάζοντας συγκεκριμένους τύπους οχημάτων, και των ζωνών μηδενικών εκπομπών όπου επιτρέπονται μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) και τα οχήματα υδρογόνου (H2), με ορισμένες να επιτρέπουν τα υβριδικά οχήματα plug-in (PHEV) και άλλες να παραμένουν ελεύθερες κυκλοφορίας.

Οι προβλέψεις δείχνουν ότι μέχρι το 2025, η Ευρώπη θα διαθέτει συνολικά 507 ζώνες χαμηλών εκπομπών, ενώ τουλάχιστον 27 υφιστάμενες ζώνες χαμηλών εκπομπών θα επεκτείνουν τη γεωγραφική τους κάλυψη ή θα αυστηροποιήσουν σταδιακά τους περιορισμούς. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία έχει δεσμευτεί για την επίτευξη των κλιματικών της στόχων, υποστηρίζει τις καθαρές αστικές μεταφορές μέσω της "Αποστολής της ΕΕ για κλιματικά ουδέτερες και έξυπνες πόλεις", με περισσότερες από 350 πόλεις της ΕΕ να δεσμεύονται να γίνουν κλιματικά ουδέτερες έως το 2030. Ωστόσο, καθώς εντείνεται η ώθηση προς αυστηρότερους κανονισμούς, οι ζώνες χαμηλών εκπομπών θα μετατραπούν αναπόφευκτα σε ζώνες μηδενικών εκπομπών για να ευθυγραμμιστούν με τις κλιματικές προβλέψεις της ΕΕ.

Αυτή η αλλαγή έχει βαθύτατες επιπτώσεις στις εταιρείες όλων των μεγεθών, με τη μελέτη της ALD Automotive | LeasePlan Netherlands* να αποκαλύπτει ότι 28 κέντρα πόλεων θα είναι σύντομα απαγορευμένα για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για σοβαρή σκέψη και στρατηγικές αποφάσεις. Κατά συνέπεια, οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν κρίσιμες επιλογές, εξετάζοντας την υιοθέτηση ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (e-LCV) ή διερευνώντας εναλλακτικές επιλογές οχημάτων, όπως τα ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων (LEFV), όπως τα ηλεκτρονικά ποδήλατα και σκούτερ μεταφοράς εμπορευμάτων.

 

Η επιλογή ενός ντίζελ μπορεί να σας κοστίσει σοβαρά

Τα οικονομικά κίνητρα και η κάλυψη του κόστους θέτουν επίσης πιεστικά ερωτήματα, καθώς, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, οι LEZ είναι έτοιμες να απαγορεύσουν πλήρως τα νέα πετρελαιοκίνητα οχήματα στο μέλλον, ενώ επιτρέπουν την είσοδο οχημάτων Euro 6 μέχρι το 2028 και Euro 5 μέχρι το 2027. Αυτή η μετασχηματιστική αλλαγή θα επηρεάσει αναμφίβολα τις επιχειρήσεις όλων των μεγεθών, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για στρατηγικές αποφάσεις και προσεκτική εξέταση των εναλλακτικών επιλογών οχημάτων στο διαρκώς μεταβαλλόμενο τοπίο της αστικής κινητικότητας. Πράγματι, οι τάσεις της βιομηχανίας προβλέπουν μια πιθανή αύξηση των αγορών οχημάτων Euro 5 το 2024, ενώ θα προηγηθεί ένας επικείμενος φόρος πολυτελείας μέχρι το 2025, καθιστώντας τα πετρελαιοκίνητα οχήματα ακριβότερα. Καθώς το μέλλον εξελίσσεται, η πλοήγηση σε αυτές τις ζώνες και τους κανονισμούς τους θα καταστεί κομβικής σημασίας τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους ιδιώτες, προαναγγέλλοντας μια μετασχηματιστική εποχή στην αστική κινητικότητα και την περιβαλλοντική διαχείριση.

Δείτε παρακάτω τις τάσεις και τις προβλέψεις για τις ζώνες χαμηλών εκπομπών στην Ευρώπη, που δημοσιεύονται από την Clean Cities Campaign 2022:

 

Τι πρέπει να κάνουν λοιπόν οι διαχειριστές στόλου για το θέμα αυτό;

Για τους διαχειριστές στόλου που περιηγούνται στο διαρκώς εξελισσόμενο τοπίο των LEZ, ο στρατηγικός σχεδιασμός είναι υψίστης σημασίας για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας. Με τρία κρίσιμα βήματα, μπορούν να παραμείνουν μπροστά από την καμπύλη και να αποτρέψουν τυχόν διαταραχές στη διαχείριση της παράδοσης του τελευταίου χιλιομέτρου:

 

1. Αξιολογήστε το λειτουργικό αποτύπωμα: Κατανοήστε πότε και πού μπορεί να προκύψει ο κίνδυνος διαταραχής.

2. Αξιολογήστε τις επερχόμενες προσφορές προϊόντων: παρακολουθήστε με προσοχή τις προγραμματισμένες παρουσιάσεις οχημάτων μέχρι το 2027 για όλες τις επιλογές παράδοσης τελευταίου μιλίου. Λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως η χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου, η εμβέλεια και η ταχύτητα φόρτισης για τουλάχιστον δύο μοντέλα ανά τμήμα. Επιπλέον, κατανοήστε τους πρώιμους χρήστες που μπορούν να στραφούν σε κατάλληλες επιλογές μέσω μιας ολοκληρωμένης αξιολόγησης των οδηγών.

3. Κατασκευάστε ένα ισχυρό σχέδιο ανανέωσης: Αξιολογήστε τους βραχυπρόθεσμους όρους για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) για τα οχήματα που λειτουργούν εντός των επερχόμενων περιοχών LEZ και προετοιμάστε μέτρα έκτακτης ανάγκης, όπως ευέλικτες λύσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης, για να ληφθούν υπόψη πιθανές καθυστερήσεις παράδοσης.

Με την προληπτική υιοθέτηση αυτών των βημάτων, οι διαχειριστές στόλου μπορούν να κατευθύνουν τις δραστηριότητές τους προς ένα πιο πράσινο και αποδοτικό μέλλον, ενώ παράλληλα θα πλοηγούνται στις προκλήσεις που παρουσιάζουν οι εξελισσόμενοι κανονισμοί χαμηλών εκπομπών.

 

Τι θα συμβεί στη συνέχεια

Στον διαρκώς εξελισσόμενο κόσμο της εταιρικής αστικής κινητικότητας, η πλοήγηση στα logistics του τελευταίου και του μεσαίου μιλίου παρουσιάζει τεράστιες προκλήσεις. Η χάραξη της σωστής στρατηγικής, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη το χρόνο που απαιτείται για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης, γίνεται ένας κρίσιμος γρίφος που πρέπει να επιλυθεί. Είναι σαφές ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν ολοκληρωμένα αντί να στρεβλώνονται για να προσαρμοστούν στη νέα νομοθεσία. Τα e-LCV και τα ελαφρά ηλεκτρικά φορτηγά οχήματα αναδεικνύονται ως βιώσιμες λύσεις για την αστική κινητικότητα, ωστόσο οι μικρότεροι παίκτες στο κατώτερο μεσαίο τμήμα συχνά δεν διαθέτουν τους πόρους για συμβουλευτική από ειδικούς, γεγονός που καθιστά αναγκαία την προσιτή καθοδήγηση κατά τη διάρκεια της μετάβασης. Μοντέλα με βάση τη συνδρομή, προσαρμοσμένα για τις παραδόσεις του τελευταίου χιλιομέτρου, αποτελούν μια πιθανή λύση. Προτείνοντας μια μετρημένη προσέγγιση, η εφαρμογή της τηλεματικής αποδεικνύεται πολύτιμη πριν από την πλήρη ηλεκτροκίνηση. Καθώς μια πληθώρα λύσεων απευθύνεται στους διαχειριστές στόλου, η ετοιμότητα για την ηλεκτροκίνηση καθίσταται καίριας σημασίας. Τελικά, μια συνολική επανεκτίμηση των αναγκών θα κατευθύνει την πορεία προς ένα βιώσιμο και αποδοτικό μέλλον στον τομέα της αστικής κινητικότητας.