Mobility Blog

Q&A - PHEVs

Q&A - PHEVs

1. Πότε είναι κατάλληλα τα οχήματα PHEV; Για ποιους χρήστες;

Η υβριδική τεχνολογία plug-in επιτρέπει στα οχήματα να καλύπτουν μια απόσταση μεταξύ 30 έως 50 χιλιομέτρων σε καθαρά ηλεκτρική λειτουργία, ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας τους. Για το λόγο αυτό τα οχήματα PHEV είναι πιο κατάλληλα για τους οδηγούς που ζουν σε αστικές περιοχές που καλύπτουν μικρές αποστάσεις (π.χ. εργαζόμενοι σε γραφείο). Η διάθεση ενός οχήματος PHEV σε έναν υπάλληλο που καλύπτει σε καθημερινή βάση μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις σε αυτοκινητόδρομους, μπορεί να καταστεί πολύ αντιπαραγωγική λόγω του βάρους της μπαταρίας και της επιπλέον κατανάλωσης που θα παράγει.
Η αναγνώριση του διαφορετικού τύπου προφίλ οδηγού είναι ένα βασικό στοιχείο ώστε να προσδιοριστεί εάν η χρήση οχημάτων PHEV έχει νόημα. Ορισμένα βασικά ερωτήματα πρέπει να τεθούν στους οδηγούς:

  • Απόσταση από το σπίτι στο γραφείο
  • Μέση ημερήσια χιλιομετρική απόσταση για επαγγελματικούς σκοπούς
  • Μέση ετήσια χιλιομετρική απόσταση για ιδιωτικούς σκοπούς
  • Δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι/γραφείο
     

2. Πώς μπορώ να βεβαιωθώ ότι οι οδηγοί μου θα εκτελούν τη φόρτιση όπως αναμένεται;

Η διασφάλιση ότι τα οχήματα PHEV θα χρησιμοποιούνται με βέλτιστο τρόπο συνιστά ευθύνη του εργοδότη. Το καθεστώς κανονισμών και φορολόγησης των Ευρωπαϊκών χωρών είναι υπέρ των πράσινων οχημάτων και η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας δεν λαμβάνεται υπόψη στον υπολογισμό του φόρου BIK. Έτσι, ο καλύτερος τρόπος ώστε ο εργοδότης να διασφαλίσει ότι οι οδηγοί θα χρησιμοποιούν τα οχήματα PHEV όπως οφείλουν, ειδικά για επαγγελματική χρήση, είναι να παρέχουν τη σωστή πρόσβαση σε υποδομές φόρτισης (φορτιστές γραφείων, δημόσιο δίκτυο, φορτιστές οικίας) και να καλύπτουν όλες τις δαπάνες που σχετίζονται με την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.
Η κάλυψη των δαπανών καυσίμου μπορεί επίσης να είναι μια εναλλακτική λύση για να ενθαρρύνετε τους οδηγούς να τα φορτίζουν όσο το δυνατόν πιο συχνά. Απόσταση από το σπίτι στο γραφείο Μέση ημερήσια χιλιομετρική απόσταση για επαγγελματικούς σκοπούς Μέση ετήσια χιλιομετρική απόσταση για ιδιωτικούς σκοπούς Δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι/γραφείο; 
 

3. Πώς μπορώ να εκπαιδεύσω τους οδηγούς μου;

Η ALD Automotive μπορεί να παρέχει μερικές εκπαιδευτικές ενότητες που υπερβαίνουν το επίπεδο της σύντομης εκπαίδευσης που παρέχεται από τον κατασκευαστή OEM κατά την παράδοση του αυτοκινήτου.
Προτείνουμε επίσης να διασφαλίζεται ότι όλοι οι οδηγοί που θέλουν να παραγγείλουν ένα όχημα PHEV να υπογράφουν κάποιους δεσμευτικούς κανόνες πριν την παραγγελία. Το παρόν έγγραφο επισημαίνει τι αναμένεται όσον αφορά τη χρήση και τι δεν πρέπει να γίνεται κατά την οδήγηση ενός οχήματος PHEV. Η αναλυτική αναφορά και η παρακολούθηση των καταναλώσεων αποτελεί επίσης βασικό στοιχείο, καθώς δίνει τη δυνατότητα στον εργοδότη να προσαρμόσει τη συμπεριφορά του οδηγού κατά τη διάρκεια της σύμβασης.
 

4. Πώς μπορώ να επιλέξω το σωστό όχημα PHEV για την πολιτική των αυτοκινήτων μου; Θα πρέπει να εφαρμόζω τα ίδια κριτήρια για όλα τα οχήματα PHEV ανεξάρτητα από το μέγεθός τους;

Πριν από την εισαγωγή των οχημάτων PHEV στον στόλο, το πρώτο ορόσημο είναι να κατανοήσουμε τις πραγματικές χρήσεις των οχημάτων και την προθυμία του οδηγού. Τα οχήματα PHEV δεν θα ταιριάξουν σε όλα τα προφίλ και ορισμένα μοντέλα πρέπει να εισαχθούν στην πολιτική των αυτοκινήτων με μεγάλη προσοχή, καθώς η κακή χρήση μπορεί να προκαλέσει σημαντική αύξηση του κόστους του στόλου. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα με τα μεγάλα και βαριά SUV των οποίων η κατανάλωση καυσίμου μπορεί εύκολα να υπερβαίνει τα 11 l/100 km με μια άδεια μπαταρία.
 

5. Αξίζει τον κόπο; Η βασική τιμή είναι υψηλή, χρειάζομαι υποδομή, διαχείριση αλλαγών και στο τέλος της ημέρας η κατανάλωση καυσίμου είναι 3 φορές μεγαλύτερη από αυτήν που ανακοινώνεται!

Τα οχήματα PHEV είναι πράγματι πιο ακριβά από τις εναλλακτικές λύσεις των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), απαιτείται συγκεκριμένη υποδομή φόρτισης και η κατανάλωση καυσίμου είναι κατά μέσο όρο 3 έως 4 φορές υψηλότερη από τη θεωρητική.
Αλλά αν το δούμε όλο αυτό με έναν πολύ πιο θετικό τρόπο, τα νέα φορολογικά συστήματα και τα κίνητρα που διατίθενται σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες συμβάλλουν στη γεφύρωση του χάσματος των τιμών. Τότε, τα οχήματα PHEV είναι ένα προϊόν μετάβασης προς τα BEV, η επένδυση στην υποδομή έχει νόημα, καθώς δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να διαμορφώσει το μέλλον του στόλου της. Για άλλη μια φορά, το πλαίσιο είναι υπέρ αυτής της μετάβασης, καθώς πολλά οικονομικά κίνητρα είναι διαθέσιμα για την υποστήριξη της εγκατάστασης φορτιστών γραφείων ή οικιακών φορτιστών. Και καθώς τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι το 80% της φόρτισης γίνεται στο σπίτι ή στο γραφείο, και λόγω της έλλειψης διαφάνειας στην τιμολόγηση της δημόσιας φόρτισης, αξίζει να επενδύσετε σε εσωτερικές υποδομές για να διασφαλίσετε τη σωστή αναφορά και τη βελτιστοποίηση του κόστους.
Και, τέλος, ακόμη και αν τα οχήματα PHEV καταναλώνουν 3 φορές περισσότερο από αυτό που ανακοινώνεται, μην ξεχνάτε ότι εξακολουθούν να καταναλώνουν λιγότερο από τα αντίστοιχα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE)
 

6. Ποιο είναι το όφελος ενός οχήματος PHEV έναντι ενός τυπικού πλήρως υβριδικού οχήματος (κόστος, CO2);

Ένα όχημα PHEV μπορεί να καλύψει σημαντικές αποστάσεις (40-50 χιλιόμετρα) σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία, ακόμη και με πολύ υψηλές ταχύτητες (120-130 km/h), κάτι που δεν μπορεί να επιτευχθεί ποτέ με ένα τυπικό πλήρως υβριδικό. Από την οπτική του εργοδότη, η διάθεση αυτής της τεχνολογίας στα χέρια των οδηγών του, αφού διασφαλίσει ότι αυτοί διαθέτουν τα σωστά προφίλ, μπορεί να είναι μια ωραία ευκαιρία για τη μείωση των δαπανών καυσίμου και των εκπομπών CO2.
Ωστόσο, τα τυπικά υβριδικά οχήματα αποτελούν επίσης τη σωστή εναλλακτική λύση για ορισμένες χρήσεις και ένα όχημα PHEV δεν θα πρέπει να μειώνει τα οφέλη ενός υβριδικού ηλεκτρικού οχήματος (HEV).
 

7. Διαβάζω παντού ότι τα οχήματα PHEV αποτελούν το νέο σκάνδαλο Ντίζελ (Dieselgate), γιατί θα πρέπει να τα επιλέξω;

Για άλλη μια φορά, είναι θέμα χρήσης. Όλα τα άρθρα που μπορούμε να βρούμε στον τύπο που τονίζουν τη σκοτεινή πλευρά των οχημάτων PHEV, περιγράφουν την περίπτωση της τυπικής χρήσης από εταιρείες που επέλεξαν τα οχήματα PHEV για τα φορολογικά οφέλη που προσφέρουν χωρίς να έχει εξεταστεί το αντίκτυπο που μπορεί να έχουν εάν χρησιμοποιηθούν με λάθος τρόπο. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της πρόσφατης υιοθέτησης αυτής της τεχνολογίας. Κάθε νέα τεχνολογία έχει τη δική της καμπύλη εκμάθησης και απαιτήθηκε κάποιος χρόνος για την κατανόηση των καταστάσεων όπου ένα όχημα PHEV προσφέρει πραγματική απόδοση.
Τώρα αντιμετωπίζουμε ένα πιο πολύπλοκο περιβάλλον, καθώς δεν συνιστά πλέον ένα θέμα μεταξύ ντίζελ και βενζίνης. Έτσι, να έχετε κατά νου ότι ένα όχημα PHEV αποτελεί τη σωστή απάντηση για ορισμένες συγκεκριμένες χρήσεις, όπως και τα οχήματα BEV, HEV, Βενζίνης ή ακόμη και Ντίζελ.
 

8. Ποιο είναι το ιδανικό σενάριο χιλιομέτρων;

Εξαρτάται πραγματικά από το προφίλ των οδηγών, αλλά ας πούμε ότι ένα όχημα PHEV δεν ταιριάζει για οδηγούς που διανύουν καθημερινά χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομους. Τα οχήματα PHEV προορίζονται για αστικές ή περι-αστικές χρήσεις. Είναι ιδανικά για άτομα που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους για μετακινήσεις για ψώνια ή σύντομες διαδρομές με δυνατότητα φόρτισης, όταν το όχημα δεν χρησιμοποιείται.
Ας πούμε ότι ένα όχημα PHEV δεν θα πρέπει να χορηγείται σε οδηγούς που διανύουν περισσότερα από 30.000 χιλιόμετρα ετησίως.
Πέρα από αυτή την ετήσια χιλιομετρική απόσταση, είναι επίσης σημαντικό να προσδιοριστεί ο τρόπος με τον οποίο διανύονται τα χιλιόμετρα, η καλύτερη επαγγελματική χρήση είναι οι μικρές αποστάσεις (< 50 χιλιόμετρα) με δυνατότητα φόρτισης, όταν το αυτοκίνητο δεν χρησιμοποιείται.


 

9. Πώς μπορώ να εκτιμήσω το πραγματικό συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO) των οχημάτων PHEV εάν τα χρησιμοποιήσω;

Η ομάδα BI&C μπορεί να προτείνει κάποια λεπτομερή ανάλυση του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας (TCO) για διαφορετικά συστήματα μετάδοσης κίνησης και στη συνέχεια να εκτιμήσει εάν έχει νόημα ή όχι η επιλογή τους ενός ή του άλλου εναλλακτικού συστήματος μετάδοσης κίνησης.
Σε ένα όχημα PHEV, είναι σημαντικό να προσδιοριστεί το μερίδιο της ηλεκτρικής κατανάλωσης στο ενεργειακό μίγμα. Αυτό το μερίδιο συνδέεται με τη διανυθείσα χιλιομετρική απόσταση, προφανώς όσο περισσότερο οδηγείτε τόσο περισσότερο θα χρησιμοποιείτε τον θερμικό κινητήρα. Ως εκ τούτου, συνήθως βασίζουμε τους υπολογισμούς μας στα ακόλουθα:

ΕΤΗΣΙΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΧΡΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ % ΧΡΗΣΗ ΒΕΝΖΙΝΗΣ %
5000 70% 30%
10000 60% 40%
15000 50% 50%
20000 45% 55%
25000 40% 60%
30000 35% 65%
35000 30% 70%
40000 25% 75%
45000 20% 80%
50000 15% 85%
55000 10% 90%
60000 10% 90%
65000 10% 90%
70000 10% 90%

 

10. Ποια είναι τα βασικά Ναι και Όχι για την επιτυχημένη χρήση ενός οχήματος PHEV;

 

ΝΑΙ

  • Αξιολογήστε την ετοιμότητα και τα προφίλ των οδηγών (έρευνα)
  • Βεβαιωθείτε ότι οι οδηγοί θα έχουν πρόσβαση στις σωστές υποδομές φόρτισης
  • Καλύψτε όλες τις δαπάνες ηλεκτρικής ενέργειας των οδηγών
  • Κλιμακώστε τις δαπάνες καυσίμου για να ενθαρρύνετε τους οδηγούς να φορτίζουν όποτε μπορούν
  • Εκπαιδεύστε τους οδηγούς
  • Τακτική αναφορά και παρακολούθηση αναφορικά στην κατανάλωση ενέργειας

ΟΧΙ

  • Θεωρήστε το όχημα PHEV ως έναν μοναδικό τρόπο για να εξοικονομήσετε χρήματα από φόρους
  • Καταστήστε ένα όχημα PHEV επιλέξιμο από όλους τους οδηγούς
  • Παρέχετε ένα όχημα PHEV χωρίς λύσεις φόρτισης


11. Μπορούν τα οχήματα PHEV να αποτελέσουν μια χρήσιμη εναλλακτική λύση για τον στόλο μου;

Η απάντηση είναι ναι! Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, στα κατάλληλα χέρια ένα όχημα PHEV μπορεί να είναι πολύ πιο αποτελεσματικό από ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) και πολύ πιο καθησυχαστικό για τους οδηγούς σε σχέση με ένα όχημα BEV, ειδικά σε αυτή την περίοδο μετάβασης.
Ένα όχημα PHEV μπορεί να βοηθήσει στην εξοικονόμηση χρημάτων από την φορολογία και την κατανάλωση ενέργειας με σημαντικό θετικό αντίκτυπο στο πραγματικό συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO) στο τέλος του μήνα.
Μην ξεχνάτε ότι το πραγματικό συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO) στα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) θα αυξηθεί λόγω της αύξησης τους κόστους παραγωγής και των χαμηλών υπολειμματικών τιμών λόγω της εισαγωγής απαγορεύσεων στο ντίζελ ή των ζωνών χαμηλών εκπομπών στις μεγάλες πόλεις.

Οπότε ο κύριος στόχος είναι η εύρεση της σωστής ισορροπίας στο μείγμα του συστήματος μετάδοσης κίνησης.
 

12. Τα οχήματα PHEV είναι επίσης διαθέσιμα σε εκδόσεις LCV;

Είναι μια καλή επιλογή;
Σύμφωνα με όσα ακούμε από την αγορά και τους κατασκευαστές OEM, ένα όχημα PHEV δεν θεωρείται πραγματικά μια εναλλακτική επιλογή σε αυτή την κατηγορία. Στην πραγματικότητα, η ηλεκτρική αυτονομία επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από το ωφέλιμο φορτίο και, είναι σχεδόν αδύνατο να υπερβεί τα 20 χιλιόμετρα σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία. Οι κατασκευαστές OEM επενδύουν πολύ στην τεχνολογία BEV και σε μελλοντικές λύσεις με τη χρήση του υδρογόνου. Τα οχήματα LCV έχουν διαφορετικές χρήσεις (αρκετά ακραίες) σε σχέση με τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα οχήματα PHEV δεν ταιριάζουν πραγματικά με τα προφίλ αυτά που είτε διανύουν μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις (> 500 χιλιόμετρα την ημέρα) είτε το αντίθετο, όπως σύντομες αστικές διαδρομές (< 200 χιλιόμετρα την ημέρα).

Από τους οδηγούς
 

13. Πρέπει πραγματικά να φορτίζω το αυτοκίνητο και πόσο συχνά;

Ναι! Για να είναι αποδοτικό, ένα όχημα PHEV πρέπει να φορτίζεται όσο το δυνατόν πιο συχνά. Μέσω της μεγιστοποίησης των χιλιομέτρων που διανύονται με το ηλεκτρικό μοτέρ τα οχήματα PHEV γίνονται αποδοτικά και φιλικά προς το περιβάλλον.
 

14. Πρέπει να οδηγώ με διαφορετικό τρόπο;

Ναι! Εάν ο οδηγός θέλει να μεγιστοποιήσει τον χρόνο που χρησιμοποιεί το ηλεκτρικό μοτέρ και να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2, τότε είναι απαραίτητο να υιοθετήσει ένα πιο ήπιο στυλ οδήγησης. Αυτό θα γίνει επίσης πολύ φυσικά με την πάροδο του χρόνου, καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα τείνουν να αλλάξουν το στυλ οδήγησης και να προσφέρουν λιγότερη επιθετικότητα και περισσότερη προοπτική.
Θα πρέπει επίσης να αποφεύγονται ορισμένες συμπεριφορές, όπως η λειτουργία φόρτισης της μπαταρίας, η οποία χρησιμοποιεί τον θερμικό κινητήρα για τη φόρτιση της μπαταρίας. Αυτή η λειτουργία καταναλώνει σημαντική ποσότητα καυσίμου και δεν προσφέρει κανένα συγκεκριμένο όφελος για τον οδηγό, εκτός από την περίπτωση μεγάλης ανάγκης, όπως η πρόσβαση στις ζώνες χαμηλών εκπομπών.


15. Τι γίνεται με τις οικονομικές επιπτώσεις στην προσωπική μου χρήση;

Η οδήγηση ενός οχήματος χαμηλών εκπομπών μπορεί να προσφέρει πολλά οικονομικά πλεονεκτήματα, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της χώρας. Μπορεί να είναι άμεσα πλεονεκτήματα σε είδος, αλλά ορισμένα πλεονεκτήματα είναι επίσης και τα τέλη στάθμευσης και τα διόδια.
Η μεγιστοποίηση των διαδρομών στην ηλεκτρική λειτουργία είναι επίσης ένας τρόπος για τον οδηγό ώστε να μειώσει την προσωπική του κατανάλωση καυσίμου, ειδικά στην περίπτωση που ο εργοδότης καλύπτει όλες τις δαπάνες της ηλεκτρικής ενέργειας.
 

16. Ποια είναι τα κύρια οφέλη και τα μειονεκτήματα ενός οχήματος PHEV για εμένα;

Εάν χρησιμοποιηθεί σωστά και με τον ανάλογο σεβασμό, ένα όχημα PHEV μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη στον οδηγό. Συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, των εκπομπών CO2 και τη δημιουργία μιας βιώσιμης χρήσης του εταιρικού αυτοκινήτου. Τα μειονεκτήματα μπορεί να προκύψουν εάν το αυτοκίνητο δεν χρησιμοποιείται σωστά ή δεν φορτίζεται. Σε αυτή την κατάσταση ο οδηγός θα έχει να αντιμετωπίσει μια υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου, μια μικρότερη αυτονομία και εν γένει ένα πιο ακριβό όχημα.

Η ALD Automotive αναλαμβάνει τα οχήματα PHEV

Πιστεύουμε ότι η ισορροπία της αγοράς μεταξύ των οχημάτων BEV και των οχημάτων PHEV θα παραμείνει σχετικά σταθερή βραχυπρόθεσμα, αλλά καθώς βελτιώνεται η τεχνολογία των οχημάτων BEV και αναπτύσσεται η υποδομή, προβλέπουμε ότι τα οχήματα BEV θα κατακτήσουν το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης και θα καταστούν κυρίαρχα μεσοπρόθεσμα (μετά το 2025). Ωστόσο, τα οχήματα PHEV διαδραματίζουν ένα ρόλο στη φάση της μετάβασης, αν όχι πέραν του 2030, υπό την αυστηρή προϋπόθεση ότι η πραγματική τους απόδοση θα βελτιώνεται. Έτσι, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, ένα όχημα PHEV μπορεί να συνιστάται ως μέρος ενός συνδυασμού συστημάτων μετάδοσης κίνησης, λαμβάνοντας υπόψη το πλήρες εύρος των χρήσεων. Ένα όχημα PHEV απαντά σε μια συγκεκριμένη ανάγκη και δεν πρέπει να κατηγορηθεί για αυτό.

Επικοινωνήστε με τη διεύθυνση: salesgr@aldautomotive.com

Αρχεία προς λήψη