Mobility Blog

Q&A - EV

Q&A - EV
 

Για τους Fleet Manager

1. Πως να επιλέξω, ανάμεσα σε ICE, PHEV (Plug-in Hybrid) και EV (ηλεκτρικά οχήματα) με βάση το TCO (συνολικό κόστος κτήσης) του οχήματος;

 

Ποια λύση ανάμεσα σε ICE, PHEV ή EV αποτελεί την καλύτερη επιλογή για εσάς; Πως αυτή η απόφαση επηρεάζεται από τα ετήσια χιλιόμετρα που θα διανύει το όχημα; Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα εξαρτάται από διάφορους παράγοντες και απαιτείται μια εις βάθος ανάλυση η οποία θα πρέπει να λαμβάνει υπόψιν της, ακόμη και την χώρα όπου θα χρησιμοποιείται το όχημα.
Παρόλα αυτά, τρείς παράγοντες φαίνεται να έχουν σημαντική επιρροή σε αυτή την απόφαση:

Πρώτον, η σωστή επιλογή οχήματος, λαμβάνοντας υπόψιν το επίπεδο εξοπλισμού, τον κινητήρα, την απόδοση, την κατανάλωση ενέργειας, την προσθήκη πιθανού επιπλέον εξοπλισμού κ.α

Δεύτερον, η χώρα που θα κινείται το όχημα. Ελέγξτε εάν υπάρχουν κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση, εάν γίνονται προσπάθειες μείωσης του κόστους ενέργειας και εάν διαφοροποιείται η φορολόγηση του χρήστη όταν επιλέξει ένα «πράσινο» όχημα. Όλα αυτά διαφοροποιούνται έντονα από χώρα σε χώρα.

Τέλος, ένας σημαντικός παράγοντας είναι η διαθεσιμότητα φορτιστών αλλά και η οδική συμπεριφορά του οδηγού. Υπάρχουν αρκετά σημεία όπου μπορεί κάποιος να φορτίσει το όχημα του; Σε τι είδους φορτιστές μπορεί να γίνει η φόρτιση; Πως είναι η οδική μου συμπεριφορά; Είναι η οδήγηση μου ομαλή και ήρεμή ή οδηγώ με ένα πιο σπορ τρόπο; Σε τι δρόμους θα πραγματοποιούνται τα περισσότερα χιλιόμετρα, σε εθνική οδό ή στον αστικό ιστό;

Όλα τα παραπάνω επηρεάζουν έντονα το συνολικό κόστος κτήσης και την τελική επιλογή που θα κάνουμε.

 

2. Επηρεάζει με κάποιον τρόπο το ηλεκτρικό όχημα την ασφάλεια του οδηγού;

Η οδήγηση ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι μια διαφορετική εμπειρία σε σύγκριση με τα οχήματα με κινητήρα ICE. Ο τρόπος που έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί το ηλεκτρικό όχημα, ενθαρρύνει την ομαλή οδήγηση. Η έλλειψη του ήχου του κινητήρα, δημιουργεί ένα ήσυχο περιβάλλον το οποίο είναι κατάλληλο για ήρεμη οδήγηση σε σχέση με ένα κινητήρα που ανεβάζει στροφές. Επίσης, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα έχουν εξοπλισμό που βελτιώνει αισθητά της ασφάλεια του οδηγού. Για παράδειγμα, η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα του οχήματος, αποτελεί ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα οχήματα που χρησιμοποιούν κινητήρα εσωτερικής καύσης καθότι το όχημα ξεκινάει την επιβράδυνση μόλις ο οδηγός σηκώσει το πόδι μου από το γκάζι. Έτσι, στην περίπτωση που ένας οδηγός φρενάρει για να αποφύγει μια δύσκολη κατάσταση, το ηλεκτρικό όχημα θα ξεκινήσει να επιβραδύνει νωρίτερα από ένα όχημα με κινητήρα ICE.

3. Ποια είναι η πιο προσιτή μέθοδος φόρτισης;

Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι πιο πολύπλοκή από τον ανεφοδιασμό καυσίμου. Δεν αρκεί να βρούμε ένα βενζινάδικο και να πληρώσουμε ένα συγκεκριμένο ποσού ανά λίτρο.

Παρόλα αυτά, η φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να πραγματοποιηθεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους που εξαρτούνται από τις ανάγκες του οδηγού, αλλά και τον διαθέσιμο εξοπλισμό στο σπίτι, το γραφείο ή σε δημόσιους φορτιστές.
Εάν η απόφαση μας βασίζεται αποκλειστικά στο κόστος, η φόρτιση στο σπίτι ή στο γραφείο αποτελεί την πιο προσιτή λύση, καθώς η τιμή της κιλοβατώρας είναι χαμηλότερη από αυτή των δημόσιων φορτιστών. Η φόρτιση σε δημόσιους φορτιστές είναι πολύ βολική, αλλά εμποδίζεται από την έλλειψη κανονισμών όσον αφορά την τιμή χρέωσης.

Η τιμή ανά kWh μπορεί να ποικίλει από τον ένα φορέα στον άλλον και σε ορισμένες χώρες η χρέωση γίνεται ανά λεπτό (χρονοχρέωση) αντί για την χρέωση ανά kWh. Αυτό σημαίνει ότι σε κατάσταση αργής φόρτισης, το κόστος αυξάνεται.

Ο πιο ακριβός τρόπος φόρτισης είναι η ταχυφόρτιση. Ωστόσο, η ταχυφόρτιση είναι αρκετά περιορισμένη (λίγοι σταθμοί φόρτισης) και συνήθως χρησιμοποιείται για μακρινά ταξίδια.

Επομένως, συνιστάται να παρέχετε στους εργαζομένους σας, εγκαταστάσεις φόρτισης στο γραφείο αλλά και λύσεις για το σπίτι. Αυτό σας επιτρέπει να καταγράφετε την φόρτιση των οχημάτων και να διασφαλίσετε ότι επωφελείστε από το χαμηλό κόστος ηλεκτρικής ενέργειας έναντι του κόστους καυσίμου.

 

4. Πόσο αξιόπιστη είναι η αυτονομία (WLTP) που δίνει ο κατασκευαστής;

Η αυτονομία βάση της μέτρησης WLTP, όπως συμβαίνει και στα οχήματα με ICE κινητήρες, μετριέται σε «ιδανικές συνθήκες», που σχεδόν ποτέ δεν πραγματοποιούνται σε δημόσιους δρόμους. Αυτό σημαίνει ότι η πραγματική αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μικρότερη, από 15% - 20% κατά μέσο όρο.

Ο υπολογισμός της αυτονομίας εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως η θερμοκρασία, το υψόμετρο, η ταχύτητα κίνησης, η επιτάχυνση αλλά και η χρήση κλιματισμού, θέρμανση καθισμάτων κ.α.

 

5. Τι συμβαίνει στις μπαταρίες στο τέλος της ζωής του οχήματος; Κατά πόσο τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν ουδέτερο αποτύπωμα CO2; Ποιά είναι η περιβαλλοντολογική επιβάρυνση ενός ηλεκτρικού οχήματος;

Όπως όλα τα προϊόντα που κατασκευάζει ο άνθρωπος, έτσι και τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι απαλλαγμένα από τις εκπομπές ρύπων. Για την ακρίβεια, η εξαγωγή πρώτων υλών, η παραγωγή αυτοκινήτων, η μεταφορά τους με τα πλοία, ακόμη και η ίδια η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας είναι σημαντική πηγή παραγωγής CO2.

Όμως, η συγκεκριμένη τεχνολογία θα πρέπει να συγκριθεί με τα οχήματα με κινητήρες ICE, των οποίων ο κύκλος παραγωγής επιβαρύνει σημαντικά το περιβάλλον με ρύπους CO2, όπως επίσης έχουν και αυξημένη παραγωγή CO2 κατά την διάρκεια ζωής τους, όταν πλέον βρίσκονται στον δρόμο. Καίνε καύσιμο προκειμένου να κινηθούν, καύσιμο το οποίο για την εξόρυξη του, την μεταφορά του και την επεξεργασία του, προκαλεί την παραγωγή υψηλού επιπέδου ρύπων CO2. Επιπρόσθετα, οι μπαταρίες των οχημάτων δύναται να έχουν μια δεύτερη ζωή όταν φτάσουν να φορτίζουν στο 70% της αρχικής τους χωρητικότητας (όπου θεωρείται ανεπαρκής για χρήση αυτοκινήτου). Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποθήκευση ενέργειας και να συνεχίσουν να συμβάλλουν με τον τρόπο αυτό στην μείωση των εκπομπών ρύπων. Τέλος, όπως όλες οι μπαταρίες, θα ανακυκλωθούν.

 

6. Πως επιλέγω το όχημα, με την σωστή αυτονομία για τους υπαλλήλους της εταιρείας;

Τα ηλεκτρικά οχήματα στις μέρες μας, μας δίνουν αρκετές επιλογές σε τύπο αμαξώματος, μέγεθος, ποικιλία κινητήρων (χωρητικότητα μπαταρίας) αλλά και αριθμού ηλεκτροκινητήρων/σύστημα μετάδοσης. Όλοι αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν την πραγματική αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων. Ιδανική επιλογή αποτελεί ένα ηλεκτρικό όχημα το οποίο προσφέρει το καλύτερο συνδυασμό βάρους (ελαφρύτερο = καλύτερο), χωρητικότητα μπαταρίας (μεγαλύτερη= καλύτερη) και ισχύς (λιγότερη ισχύς = μεγαλύτερη αυτονομία).

Επιπρόσθετα, η αεροδυναμική απόδοση (συχνά το βρίσκουμε ώς “Cd”, συντελεστής οπισθέλκουσας, χαμηλότερος συντελεστής = καλύτερο). Σημαντικό είναι επίσης ότι συγκεκριμένος πρόσθετος εξοπλισμός μπορεί να αυξήσει την αυτονομία του οχήματος όπως είναι η αντλία θερμότητας (αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό σε κάποια μοντέλα) το οποίο βοηθά στην διατήρηση μιας σωστής θερμοκρασίας της μπαταρίας αλλά και του εσωτερικού του οχήματος (κυρίως για χώρες που κάνει κρύο το χειμώνα). Χρήσιμο είναι να βεβαιωθούμε ότι το όχημα που επιλέγουμε έχει την δυνατότητα να φορτίσει σε ταχυφορτιστή (ταχύτητες φόρτισης >100kW) προκειμένου να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε μακρινά ταξίδια.

Η ιδανική αυτονομία για έναν χρήστη δεν είναι απαραίτητα η μεγαλύτερη αυτονομία. Εάν οι ανάγκες του χρήστη δεν απαιτούν την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, η επένδυση σε ένα όχημα με μεγάλη αυτονομία, θα αυξήσει τελικά το κόστος. Επιλέξτε ένα όχημα με αυτονομία που καλύπτει τον μέσο όρο χιλιομέτρων και όχι το maximum των χιλιομέτρων που μπορεί να χρειαστείτε. Εάν για παράδειγμα ένα υπάλληλος οδηγεί καθημερινά 100 χιλιόμετρα και έχει την δυνατότητα να φορτίσει στο σπίτι αλλά και στο γραφείο, δεν είναι απαραίτητο να επενδύσει σε ένα όχημα με αυτονομία 250+ χιλιομέτρων. Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι η επιλογή θα πρέπει να είναι ένα όχημα με αυτονομία 100 χιλιομέτρων καθότι πάντα πρέπει να υπάρχουν επιπλέον χιλιόμετρα διαθέσιμα για ώρα ανάγκης.

 

7. Πρέπει να ανησυχώ για την μείωση χωρητικότητας της μπαταρίας του ηλεκτρικού μου οχήματος κατά της διάρκεια του της μίσθωσης (Leasing);

Όπως όλες οι μπαταρίες λιθίου, έτσι και οι μπαταρίες ενός ηλεκτρικού οχήματος θα αρχίσουν να χάνουν από την χωρητικότητα τους με το πέρασμα του χρόνου. Οι απώλειες αυτές δεν μπορούν να συγκριθούν με τις απώλειες που υφίστανται τα κινητά ή τα laptops καθότι τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν καλύτερους διαχειριστές μπαταρίας από ότι οι παραπάνω συσκευές. Αυτοί οι διαχειριστές εμποδίζουν τα κελιά της μπαταρίας να λειτουργούν εκτός των ασφαλών ορίων τους, για παράδειγμα αύξηση θερμοκρασίας κατά την διάρκεια φόρτισης, και με αυτό τον τρόπο βοηθούν στην αύξηση της ζωής της μπαταρίας. Συνδυασμός από μελέτες αλλά και εμπειρίες πελατών την τελευταία δεκαετία, μας δίνουν την πληροφορία ότι η φθορά της μπαταρίας είναι ελάχιστη τα πρώτα χρόνια της ζωής του οχήματος, με έναν μέσο όρο ετήσιας φθοράς της τάξεως του 2-3%.
Λόγο της συνεχιζόμενης ανάπτυξης στον τομέα των μπαταριών, οι κατασκευαστές είναι σε θέση να δώσουν 7-8 χρόνια εγγύηση, που αναλογούν σε 150.000 – 160.000 χιλιόμετρα, αναλόγως τον κατασκευαστή και την χώρα.

Χρήσιμες συμβουλές για να αυξήσετε το κύκλο ζωής της μπαταρίας

  • Φορτίστε την μπαταρία μόνο στο επίπεδο που απαιτείται για την καθημερινή μετακίνηση. Είναι καλύτερο να χρησιμοποιούμε την μπαταρία μεταξύ 20-80% του συνόλου φόρτισης.
  • Χρησιμοποιήστε γρήγορη φόρτιση μόνο όταν κάνετε μεγαλύτερα ταξίδια και όταν η στάθμη της μπαταρίας είναι χαμηλή. Η γρήγορη φόρτιση θα συμβάλει περισσότερο στην υποβάθμιση της μπαταρίας λόγω της θερμότητας που παράγει κατά τη φόρτιση.
  • Αποφύγετε τη φόρτιση στο 100% όταν δεν είναι απαραίτητο.
  • Αποφύγετε την πλήρη αποφόρτιση της μπαταρίας - φορτίστε το EV συχνότερα.
  • Αντί να κρατάτε την μπαταρία του EV σε υψηλότερο επίπεδο φόρτισης όταν γνωρίζετε ότι δεν θα το χρησιμοποιήσετε για μεγάλο χρονικό διάστημα, κρατήστε το σε χαμηλότερο επίπεδο και φορτίστε απευθείας πριν από τη χρήση.


Για τους οδηγούς

8. Ποιοι είναι οι βασικοί παράγοντες που θα πρέπει να ξεπεραστούν κατά την μετάβαση από τους κινητήρες ICE στα ηλεκτρικά οχήματα;

Ο τρόπος που αλληλοεπιδρούμε με τα οχήματα που χρησιμοποιούν κινητήρες ICE, διαφέρει από αυτόν σε ένα ηλεκτρικό όχημα.

Οι σημαντικότεροι παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας είναι οι εξής:

  • Παρόλο που υπάρχουν επιδοτήσεις και χρηματικά οφέλη για τα ηλεκτρικά οχήματα, αυτά παραμένουν ακριβότερα από τα αντίστοιχα οχήματα με κινητήρες ICE. Δεδομένης όμως της ραγδαίας ανάπτυξης της εν λόγω τεχνολογίας, η ισοτιμία των τιμών αναμένεται έως το 2025.
  • Επειδή δεν μπορείτε να βασιστείτε στο δίκτυο πρατηρίων καυσίμων για την φόρτιση του ηλεκτρικού οχήματος, πρέπει να γνωρίζετε τις διαθέσιμες πηγές φόρτισης ξεκινώντας από την οικιακή φόρτιση και φτάνοντας στο δίκτυο φόρτισης (συνίσταται και η χρήση αντίστοιχων mobile apps).
  • Τα EV είναι σε γενικές γραμμές οικονομικότερα από τα οχήματα με κινητήρα ICE υπολογίζοντας όμως το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας TCO (συμπεριλαμβανομένου του καυσίμου).
  • Η φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί περισσότερο χρόνο από την πλήρωση της δεξαμενής καυσίμου, οπότε θα πρέπει να προγραμματίσουμε εκ των προτέρων την φόρτιση.
  • Τα πιο συνηθισμένα ηλεκτρικά οχήματα έχουν χαμηλότερη αυτονομία από τα οχήματα με κινητήρα ICE, επομένως απαιτείται φόρτιση συχνότερα από ότι ο αντίστοιχος ανεφοδιασμός.


9. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ της φόρτισης στο σπίτι, στο γραφείο, δημόσια αργή φόρτιση ή δημόσια γρήγορη φόρτιση;

Ως οδηγός ηλεκτρικού οχήματος, έχετε να επιλέξετε από μια ποικιλία λύσεων φόρτισης και πιθανώς να αναρωτιέσται ποια λύση είναι η πιο αποτελεσματική και η πιο προσιτή. Μια βασική διαφορά μεταξύ ενός οχήματος με κινητήρα ICE και ενός ηλεκτρικού οχήματος, είναι ότι τις περισσότερες φορές θα φορτίζετε το αυτοκίνητό σας όταν δεν χρησιμοποιείται, είτε στο γραφείο είτε στο σπίτι σας, τη νύχτα. Έτσι, οι περισσότερες φορτίσεις θα γίνονται με αργό φορτιστή. Ωστόσο, τα πρότυπα φορτιστών ενδέχεται να διαφέρουν μεταξύ χωρών.

Για παράδειγμα, στη Γαλλία το πρότυπο φορτιστή σπιτιού είναι 7,4 kWh σε σύγκριση με 22 kWh στην Ολλανδία ή τη Γερμανία. Αν και τα παραπάνω πρότυπα επηρεάζουν την ταχύτητα φόρτισης, η φόρτιση στο σπίτι ή στον γραφείο παραμένει η πιο αποτελεσματική λύση για το αυτοκίνητό σας.

Η φόρτιση σε δημόσιο δίκτυο μπορεί να έχει πλεονεκτήματα, καθώς μπορείτε να το φορτίσετε για επιπλέον χιλιόμετρα ενώ επισκέπτεστε έναν πελάτη, σε ένα μεσημεριανό διάλειμμα ή ακόμα και για ψώνια. Ωστόσο, το κόστος της δημόσιας χρέωσης εξακολουθεί να μην είναι σταθερό (αν και αυτό θα αλλάξει με τον καιρό) και αυτή τη στιγμή λειτουργεί σχετικά πιο ακριβά από ό, τι στο σπίτι ή στο γραφείο.

σχετικά πιο ακριβά από ό, τι στο σπίτι ή στο γραφείο. Όσο αφορά τα μακρινά ταξίδια με το ηλεκτρικό σας όχημα, είτε για επαγγελματικούς σκοπούς είτε για διακοπές με την οικογένειά σας, μπορείτε να φορτίσετε το αυτοκίνητό σας χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστές. Αυτοί οι φορτιστές σας επιτρέπουν να φορτίσετε περίπου το 80% της μπαταρίας σας μέσα σε 30 λεπτά ή λιγότερο. Ωστόσο, είναι η ακριβότερη λύση φόρτισης.


10. Είναι δυνατή η φόρτιση του ηλεκτρικού μου οχήματος μέσω μια πρίζας σπιτιού και ποιος μπορεί είναι ο αντίκτυπος;

Η απλή απάντηση είναι ναι, παρόλα αυτά η συγκεκριμένη λύση δεν αποτελεί τον καλύτερο τρόπο φόρτισης του ηλεκτρικού σας οχήματος. Η φόρτιση σε πρίζα σπιτιού αποτελεί τον πιο αργό τρόπο φόρτισης και παρόλο που η πρίζες αυτές μπορούν να αποδώσουν 13 αμπέρ, τα περισσότερα οχήματα τραβούν μόλις 10 αμπέρ για να διασφαλίσουν ότι τα καλώδια δεν θα υπερθερμανθούν. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το όχημα σας θα χρειαστεί αρκετό χρόνο για να φορτίσει (αθροίζει περίπου 2,5kW ανά ώρα – για παράδειγμα ένα Nissan Leaf με 40kWh μπαταρία χρειάζεται περίπου 16 ώρες για πλήρη φόρτιση). Σημαντικό είναι να είστε προσεκτικοί με τις πρίζες που είναι "spurs", δηλ. όπου μπορεί να έχει προστεθεί μια πρίζα ως επέκταση και να διατρέχει μεγαλύτερο κίνδυνο υπερθέρμανσης.
Τέλος, μην χρησιμοποιείτε ποτέ καλώδιο επέκτασης όταν φορτίζετε το EV σας στο σπίτι, καθώς δεν έχουν σχεδιαστεί για φόρτιση οχημάτων.


11. Είναι τα ηλεκτρικά οχήματα ασφαλή;

Ναι, όπως και τα οχήματα με κινητήρα ICE, έτσι και τα ηλεκτρικά πρέπει να συμμορφώνονται με τα ίδια νομικά πρότυπα ασφάλειας. Τα αυτοκίνητα είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα για να εξασφαλίζουν υψηλό επίπεδο ασφάλειας για τους οδηγούς και διατήρηση της ακεραιότητας της μπαταρίας σε περίπτωση ατυχήματος. Μέσα στα 10 οχήματα με την καλύτερη απόδοση της Euro NCap, τα περισσότερα οχήματα που ξεχωρίζουν είναι ηλεκτρικά.

Τα ηλεκτρικά συστήματα υψηλής τάσης έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα να είναι ασφαλή σε περίπτωση σύγκρουσης. Ακόμα και σε περίπτωση που ένα ηλεκτρικό όχημα πέσει σε νερό, οι επιβάτες δεν θα υποστούν ηλεκτροπληξία. Επιπρόσθετα έρευνες σε πολλές χώρες δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο φωτιάς σε σχέση με τα υπόλοιπα οχήματα. Τέλος, η ηλεκτρική τεχνολογία θα αλλάξει και τον τρόπο οδήγησης. Τα χαρακτηριστικά του συστήματος μετάδοσης κίνησης EV ενθαρρύνουν ένα πιο ομαλό και πιο χαλαρό στυλ οδήγησης.


12. Πως να επιλέξω τον σωστό φορτιστή;

Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος εξαρτάται από την ισχύ του φορτιστή. Υπάρχουν επιλογές για σύνδεση του αυτοκινήτου σας από οικιακή πρίζα, που θα αποδίδει 2-3 kWh, έως και ταχυφορτιστή που θα αποδίδει έως και 300 kWh. Ωστόσο, είναι σημαντικό να λαμβάνουμε υπόψιν μας ότι αυτή η ισχύς φόρτισης μπορεί να μην είναι εκμεταλλεύσιμη εάν ο φορτιστής του οχήματός σας δεν δέχεται περισσότερο από μια ορισμένη ποσότητα kWh. Στην πραγματικότητα, κάθε όχημα είναι εξοπλισμένο με δύο ενσωματωμένους φορτιστές, ένας για αργή φόρτιση (AC) και ένας για γρήγορη φόρτιση (DC). Τα περισσότερα οχήματα δεν δέχονται περισσότερα από 11 kWh σε AC και περιορίζονται σε 100 ή 150 kWh σε DC. Η σύστασή μας είναι να εστιάζετε περισσότερο στις ικανότητες φόρτισης των ίδιων των οχημάτων και όχι των φορτιστών.


13. Είναι ρεαλιστικό να χρησιμοποιούμε τα ηλεκτρικά μας οχήματα σε μεγάλες αποστάσεις με ταχύτητες που κυμαίνονται στα 120 – 130 χλμ/ώρα;

Τα ηλεκτρικά οχήματα αποδίδουν καλύτερα όταν κινούνται στον αστικό ιστό των πόλεων καθότι έχουν την δυνατότητα μέσω του φρεναρίσματος να ανακτούν μέρος από την χαμένη ενέργεια. Η κατανάλωση ενέργειας αυξάνεται ραγδαία όποτε τα χρησιμοποιούμε σε μεγάλες ταχύτητες. Εφόσον το όχημα δεν φρενάρει αρκετά, ο ηλεκτροκινητήρας δεν μπορεί να κάνει χρήση του μηχανισμού ανάκτησης ενέργειας με αποτέλεσμα να χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια συνεχώς.

Συνεπώς, η κίνηση σε αυτοκινητόδρομο σε συνδυασμό με τις υψηλές ταχύτητες απαιτούν προγραμματισμό στάσεων για φόρτιση του οχήματος. Όσο τα δίκτυα φόρτισης αυξάνονται σταθερά σε όλη την Ευρώπη, οι οδηγοί θα πρέπει να είναι ενήμεροι για τα σημεία που μπορούν να φορτίσουν, στις εθνικές οδούς. Στους αυτοκινητόδρομους βρίσκουμε συνήθως εξαιρετικά γρήγορους φορτιστές DC, που προσφέρουν φόρτιση άνω των 100kW. Με βάση την κατανάλωση του EV και το μέγεθος της μπαταρίας, θα πρέπει να μπορείτε να υπολογίσετε το δικό σας εύρος έως τον πρώτο σταθμό φόρτισης. Η μέση κατανάλωση χρήσης αυτοκινητόδρομου για τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα είναι περίπου 25 kWh ανά 100 χιλιόμετρα


14. Τι είδους καλώδιο χρειάζομαι;

Στις περισσότερες περιπτώσεις, θα χρειαστείτε ένα καλώδιο φόρτισης Mode 3, αλλά μπορεί επίσης να χρειαστείτε κάποιον Adaptor, αν θέλετε να συνδέσετε το αυτοκίνητό σας σε οικιακή πρίζα ή παρόμοια. Και εδώ, το καλώδιο φόρτισης υπόκειται στους τοπικούς κανονισμούς, π.χ σε ορισμένες χώρες όπως η Γαλλία απαγορεύει στους φορτιστές εναλλασσόμενου ρεύματος να έχουν ενσωματωμένο καλώδιο. Ο οδηγός πρέπει επομένως να διασφαλίσει ότι έχει μαζί του το σωστό καλώδιο. Στη συνέχεια, βεβαιωθείτε ότι τα καλώδια που παρέχονται είναι αρκετά μακριά - αυτό μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή δύσκολων καταστάσεων όταν ο σταθμός φόρτισης είναι μακριά από το αυτοκίνητο.


15. Τι αντίκτυπο θα έχει στον λογαριασμό του ρεύματος η φόρτιση του ηλεκτρικού μου οχήματος.

Ο λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος σίγουρα θα αυξηθεί και θα μπορούσατε να προκαλέσει έκπληξη στον χρήστη, ιδιαίτερα τις πρώτες μέρες, εάν δεν το έχουμε λάβει υπόψιν μας. Το πόσο θα αυξηθεί ο λογαριασμός σας εξαρτάται από το πόσο συχνά φορτίζετε το όχημά σας και έχετε την δυνατότητα να υπολογίστε πόση ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό σας. Εάν διαθέτετε έξυπνο φορτιστή στο σπίτι θα μπορείτε να δείτε πόσες kWh ηλεκτρικής ενέργειας χρησιμοποιεί το όχημά σας σε κάθε μία χρέωση. Αυτό σας επιτρέπει να υπολογίσετε πόσα ξοδεύετε για την ηλεκτρική σας ενέργεια το αυτοκίνητό σου. Εάν δεν έχετε έξυπνο μετρητή, μπορείτε να το βασίσετε στο μέγεθος της μπαταρίας σας και κάντε έναν κατά προσέγγιση υπολογισμό. Δείτε το παρακάτω παράδειγμα:

Tesla Model 3 Long Range = 70.0kWh battery
Electricity cost per kWh = 0.18* €/kWh
Battery size (70) x Electricity cost (0.18€) = Total (12.60€)

Είναι απίθανο να φορτίζετε μια εντελώς εξαντλημένη μπαταρία όλη την ώρα, αλλά αξίζει να σκεφτείτε την επικείμενη αύξηση του λογαριασμού ρεύματος και να προετοιμαστείτε για την αύξηση.