Mobility Blog

Ορίζοντας τον ρυθμό μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση των διεθνών στόλων: πότε και πού να δώσετε προτεραιότητα στις προσπάθειες και τον προϋπολογισμό σας

Ορίζοντας τον ρυθμό μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση των διεθνών στόλων: πότε και πού να δώσετε προτεραιότητα στις προσπάθειες και τον προϋπολογισμό σας

Οι διαχειριστές στόλων σε όλο τον κόσμο εστιάζουν όλο και περισσότερο στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Η μετάβαση στην "πράσινη" τεχνολογία τους επιτρέπει να μειώσουν το ανθρακικό αποτύπωμα (CO2), σε μια προσπάθεια να επιτύχουν τους «κλιματικούς στόχους» τους, να αντιμετωπίσουν το αυξανόμενο κόστος, καθώς η ηλεκτροκίνηση μπορεί τελικά να είναι πιο αποδοτική μακροπρόθεσμα. Αυτό εξηγεί γιατί συμβαίνει καθώς, παρά τη συνολική πτώση των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων που προκλήθηκε από μια σειρά απρόβλεπτων παραγόντων στην παγκόσμια αγορά - όπως η έλλειψη μικροτσίπ και τα γεωπολιτικά ζητήματα - υψηλά επίπεδα ανθεκτικότητας χαρακτήρισαν ωστόσο τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, η μετάβαση - ιδίως όταν αυτή περιλαμβάνει τη λήψη αποφάσεων που επηρεάζουν πολλές χώρες - είναι μια πολύπλοκη διαδικασία. Υπάρχουν πολλαπλοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη, όπως τα διαφορετικά δεδομένα μεταξύ των χωρών, η στροφή τους προς τα ηλεκτρικά οχήματα, οι υποδομές, η φορολογία και τα μέτρα παροχής κινήτρων, η «πράσινη προσφορά», η ισοτιμία BEV-TCO, η σημασία της βιωσιμότητας.... Ο κατάλογος των καθοριστικών παραγόντων παρατείνεται συνεχώς. Τα καλά νέα είναι ότι έχουμε δεσμευτεί να διευκολύνουμε την αλλαγή εξολοκλήρου, παρέχοντας βοήθεια στην πλοήγηση μέσα στα ποικίλα δεδομένα και τις σημαντικές παραμέτρους, συγκεντρώνοντας αυτές τις πληροφορίες στον Οδηγό Κινητικότητας 2022 (Mobility Guide 2022).. Οι λεπτομερείς πληροφορίες από 42 χώρες και δεδομένα από 1,7 εκατομμύρια οχήματα σε όλο τον κόσμο, είναι στη διάθεσή σας μέσω του οδηγού, ειδικά εάν οι στόλοι σας αναπτύσσονται σε διάφορα εθνικά πλαίσια. Με αυτό τον τρόπο, θα έχετε μια πολύ πιο ξεκάθαρη εικόνα για το πώς να ξεκινήσετε, πώς να κατανείμετε τον προϋπολογισμό σας και ποιες χώρες πρέπει να θέσετε σε προτεραιότητα.

Για να ξεκινήσετε, θα βρείτε παρακάτω τους βασικούς παράγοντες που θα σας βοηθήσουν να λάβετε αποφάσεις και να αντιληφθείτε πώς ο Οδηγός κινητικότητας του 2022 δημιουργήθηκε για να σας διευκολύνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η προσέγγιση μας σας επιτρέπει να έχετε μια ευρεία οπτική γωνία, πρόσβαση σε λεπτομερή καθοδήγηση και μια «πυξίδα κινητικότητας και βιωσιμότητας» που θα σας βοηθήσει να σχεδιάσετε τη μορφή και το χρονοδιάγραμμα του «ταξιδιού» σας στην ηλεκτροκίνηση.

 

Αναλύοντας την ωριμότητα των EV για την κάθε χώρα

Δεδομένης της μεγάλης ποικιλομορφίας των χωρών στις διαφορετικές ηπείρους, ήταν απαραίτητο να επινοηθεί ένα σύστημα βαθμολόγησης με το οποίο θα μπορούσαν να συγκριθούν όλες, δίνοντας μια ενιαία βαθμολογία ωρίμανσης των EV με άριστα το 100. Θέσαμε ως στόχο να δημιουργήσουμε την πιο αντικειμενική βαθμολογία, αναγνωρίζοντας πλήρως ότι υπάρχουν εμπόδια σε κάθε χώρα, τα οποία ποικίλλουν, από το άγχος για την εμβέλεια έως την πολυπλοκότητα των υποδομών φόρτισης και από την οικονομική βιωσιμότητα έως τους τοπικούς κανόνες και κανονισμούς.

Για την επίτευξη του συνολικού αποτελέσματος, το σύστημα βαθμολόγησης αναλύει έξι βασικά κριτήρια:

 

1.         Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων σε σχέση με τον συνολικό όγκο του κλάδου (όπου τα BEV προηγούνται έναντι των άλλων κινητήριων συστημάτων). Αυτό αντιπροσωπεύει το 25% της βαθμολογίας.

2.         Την υποδομή φόρτισης, συμπεριλαμβανομένης της ποιότητας, της ποσότητας και της πολυπλοκότητας των δημόσιων σταθμών φόρτισης (20% της βαθμολογίας).

3.         Την φορολογία και τις ρυθμίσεις σε εθνικό επίπεδο, συμπεριλαμβανομένων των κινήτρων (20%)

4.         Την προσφορά «πράσινων συστημάτων κίνησης»: το εύρος των διαθέσιμων επιλογών - μοντέλων BEV (15%)

5.         Την σύγκριση κόστους λειτουργίας BEV (TCO parity) - για την αξιολόγηση της ανταγωνιστικότητας της λειτουργίας ενός BEV (15%)

6.         Τη συνάφεια με τη βιωσιμότητα - η μέτρηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στο ηλεκτρικό δίκτυο και το κατά πόσον προέρχονται από ανανεώσιμες πηγές ή όχι (5%).

Ο οδηγός εξετάζει επίσης την υιοθέτηση ανά κλάδο και τμήμα επιβατικών αυτοκινήτων και προσφέρει μια σύγκριση του TCO, ανά χώρα, μεταξύ BEV και ICE. Με αυτό τον τρόπο αποδεικνύεται ότι η πλήρως ηλεκτρική μετακίνηση είναι πλέον φθηνότερη από ένα συγκρίσιμο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο σε πολλές χώρες.

 

Τρία επίπεδα ωριμότητας

Η ανάλυση όλων αυτών των πολύπλοκων δεδομένων μας επιτρέπει να προσδιορίσουμε τρία ευρύτερα επίπεδα ωριμότητας στις παγκόσμιες αγορές.   

   

1.         Η κατηγορία 1 περιλαμβάνει 11 "ανεπτυγμένες" χώρες της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης, όπως η Ολλανδία και η Φινλανδία, όπου η ηλεκτροκίνηση έχει εδραιωθεί ή τείνει να εδραιωθεί στο εγγύς μέλλον.

2.         Η κατηγορία 2 αποτελείται από 10 "μεταβατικές" χώρες που έχουν δείξει συγκεκριμένο ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση, όπως η Ιαπωνία και η Ισπανία. Ωστόσο, οι τοπικές προκλήσεις παραμένουν οπότε αυτό είναι πιο πιθανό να συμβεί μελλοντικά.

3.         Η κατηγορία 3 περιλαμβάνει 21 "αναδυόμενες" χώρες όπου τα εμπόδια της φόρτισης, οι οικονομικοί παράγοντες και η διαθεσιμότητας είναι ακόμη δύσκολο να ξεπεραστούν. Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται η Μαλαισία, η Βραζιλία και η Ινδία.

 

Συνοπτική εικόνα χωρών

Στη συνέχεια, εξετάζουμε και τις 42 χώρες μία προς μία, με αλφαβητική σειρά από την Αλγερία έως την Φινλανδία, ξεκινώντας από το μέγεθος του στόλου της ALD και τη συνολική βαθμολογία ωρίμανσης των EV. Τα γραφικά βοηθούν στην ανάλυση του μείγματος κινητήρων, τόσο για τα επιβατικά όσο και για τα LCV. και Τα στατιστικά στοιχεία εξηγούν την αύξηση το 2021 έναντι του 2020. Επισημαίνονται τα 3 κορυφαία οχήματα BEV και LCV για τη συγκεκριμένη χώρα. Οι υπόλοιπες πέντε κατηγορίες που τροφοδοτούν τη βαθμολογία ωρίμανσης EV περιγράφονται στη συνέχεια με γραφήματα, διαγράμματα και στατιστικά στοιχεία.

Επίσης, σε πάνω από 20 επιλεγμένες χώρες, προσφέρουμε μια λεπτομερή ματιά στη φορολογική και ρυθμιστική κατάσταση (συμπεριλαμβανομένων των φορολογικών κινήτρων και επιδοτήσεων για ιδιώτες, εργαζόμενους, υποδομές EV καθώς και μεταξύ άλλων των φορολογικών πλεονεκτημάτων των εταιρειών).

 

Μία «πηγή» με άμεση εφαρμογή

Η σαφήνεια με την οποία είναι διατυπωμένος ο οδηγός μας για την κινητικότητα, υποδηλώνει άμεσα εφαρμόσιμες ιδέες. Μια προσεκτική ανάγνωση μπορεί να σας βοηθήσει να αποφασίσετε σε ποιες ακριβώς χώρες θα δώσετε προτεραιότητα στη διεθνή πολιτική σας για τον στόλο σας, ανάλογα με την ωριμότητα της δικής σας εταιρείας - είτε αυτή ανήκει σε εκείνες που ξεκινούν το ταξίδι της μετάβασης, είτε σε εκείνες των οποίων η πολιτική μετάβασης είναι ήδη προχωρημένη.

Οποιοσδήποτε τρόπος λήψης αποφάσεων στην παγκόσμια κλίμακα είναι πολύπλοκος, συνεπώς εργαλεία όπως ο παρών οδηγός, αποτελούν πολύτιμο βοήθημα για την ανάλυση των αριθμών και την απλούστευση των επιλογών. Ο οδηγός έχει ήδη βοηθήσει βασικούς πελάτες μας στο να επιταχύνουν τη μετάβασή τους προς την ηλεκτροκίνηση. Ακολουθούν τα λόγια του επικεφαλής του στόλου οχημάτων της Bayer, Jan-Hendrik Rauhut: "Ο οδηγός κινητικότητας (Mobility Guide) της ALD λειτούργησε ως θεμελιώδης πυλώνας, στο πλαίσιο της στρατηγικής μας, πράγμα που επέτρεψε τη προσαρμογή του Car Policy μας σε επίπεδο χωρών. Σας ευχαριστούμε για την πολύτιμη υποστήριξή σας σε αυτό το ταξίδι".

 

Τώρα ήρθε η ώρα να το διαπιστώσετε και μόνοι σας! Κατεβάστε τον οδηγό συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας εδώ