Mobility Blog

Γιατί τα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να είναι η απάντηση στις καθυστερήσεις των παραδόσεων νέων οχημάτων.

Γιατί τα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να είναι η απάντηση στις καθυστερήσεις των παραδόσεων νέων οχημάτων.

Τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) απαιτούν πολύ περισσότερα chips ημιαγωγών από ό,τι τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE). Ωστόσο, παρά την έλλειψη στην προμήθεια των ημιαγωγών, ορισμένα EV επηρεάζονται λιγότερο από αυτές τις καθυστερήσεις. Ποια από αυτά; Γιατί; Σημαίνει αυτό ότι τα EVs είναι πλέον η καλύτερη απάντηση στο πρόβλημα της καθυστέρησης παράδοσης νέων οχημάτων για τον στόλο σας;

Η μέση καθυστέρηση μεταξύ της παραγγελίας ενός εταιρικού οχήματος και της παράδοσής του κυμαίνεται από 9 μήνες έως ένα έτος. Πώς διαφέρει αυτό για τις διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες;

Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, πολλοί παράγοντες επηρεάζουν την καθυστέρηση της παράδοσης – η μάρκα, το μοντέλο, το επίπεδο εξοπλισμού, ακόμη και η χώρα στην οποία βρίσκεστε. Αλλά αν εξαιρέσουμε όλους αυτούς τους παράγοντες και αν λάβουμε υπόψη μόνο τους κινητήρες, προκύπτει μια ιδιόμορφη εικόνα, με έντονες διαφορές.

Here is the situation across Europe at the end of December (waiting times have improved somewhat since then, but the general trends are the same):

H κατάσταση σε όλη την Ευρώπη στα τέλη Δεκεμβρίου (οι χρόνοι αναμονής έχουν βελτιωθεί κάπως από τότε, αλλά η τάση είναι η ίδια):

  • Diesel: μέσος χρόνος αναμονής 190 ημερών μεταξύ παραγγελίας και παράδοσης
  • PHEV: 170 ημέρες.
  • Petrol: 160 ημέρες.
  • BEV: 78 ημέρες.

Ο χρόνος παράδοσης για τα BEV είναι σημαντικά μικρότερος. Ωστόσο, η ποσότητα των ημιαγωγών που απαιτούνται για τα EVs είναι πολύ μεγαλύτερη από ό,τι για τα ICEs. Για τον λόγο αυτό θα περιμέναμε ότι τα BEV θα είχαν πολύ μεγαλύτερες καθυστερήσεις παράδοσης από τα ICE.

Τι συμβαίνει λοιπόν; Η απάντηση: Οι κατασκευαστές ΟΕΜ δίνουν προτεραιότητα στην κατασκευή των BEV - ακόμη και εις βάρος των PHEV, τα οποία έχουν καθυστέρηση παράδοσης παρόμοια με εκείνη των ICE. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η παράδοση επαρκούς ποσότητας BEV θα βοηθήσει τους κατασκευαστές να αποφύγουν την καταβολή των ακριβών κυρώσεων για την πώληση πολλών οχημάτων με υπερβολικές εκπομπές CO2 - σύμφωνα με τους κανονισμούς CAFÉ που θέσπισε η ΕΕ.

Αυτό εξηγεί επίσης γιατί οι κατασκευαστές δεν δίνουν στα PHEV την ίδια προτεραιότητα με τα BEV. Δεν εξηγεί γιατί δίνουν επίσης προτεραιότητα στην παραγωγή των e-LCV, αλλά ο λόγος εδώ είναι πολύ απλός: τα ηλεκτρικά φορτηγά έχουν μεγάλη ζήτηση και μπορούν να πωληθούν με υψηλότερο περιθώριο κέρδους.

 

Πώς θα πρέπει οι Fleet Managers να συνυπολογίσουν αυτή τη μεγάλη διαφορά στους χρόνους παράδοσης;

Τα στοιχεία πωλήσεων - και ειδικά στον εταιρικό τομέα - δείχνουν ότι τα PHEV παραμένουν μια δημοφιλής επιλογή σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ανταγωνιζόμενα και συχνά ξεπερνώντας τις πωλήσεις των BEV. Οι λόγοι είναι γνωστοί: υπάρχει ακόμη άγχος για την αυτονομία, το οποίο συχνά εκδηλώνεται και ως άγχος για τη φόρτιση. Ο βενζινοκινητήρας των μοντέλων PHEV παρέχει τη διαβεβαίωση ότι αυτό δεν πρόκειται να αποτελέσει πρόβλημα.

Ωστόσο, όπως θα πιστοποιήσουν οι περισσότεροι οδηγοί BEV, αυτές οι ανησυχίες δεν αποτελούν πρόβλημα ακόμη και αν οδηγείτε ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Καθώς η ηλεκτρική οδήγηση γίνεται ολοένα και περισσότερο κυρίαρχη, με πολλές επιλογές φόρτισης στο σπίτι και στη δουλειά, η δημόσια φόρτιση είναι απαραίτητη μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις - και η ταχεία βελτίωση του δικτύου (με την εκτίναξη του αριθμού των ταχυφορτιστών) απομακρύνει τα όποια ζητήματα διαθεσιμότητας φορτιστών και πρόσβασης σε αυτούς.

Κατά συνέπεια, οι πολύ μικρότεροι χρόνοι παράδοσης για τα BEV γίνονται ένα επιπλέον επιχείρημα για την εξηλέκτριση του στόλου σας. Και πράγματι, εμείς στην ALD έχουμε διαπιστώσει πρόσφατα σημαντική αύξηση της ζήτησης από τους πελάτες μας για πληροφορίες και υποστήριξη σχετικά με την ηλεκτροκίνηση του στόλου τους.

 

Αυτό σημαίνει ότι τα BEV είναι η απάντηση στο πρόβλημα της καθυστέρησης παράδοσης νέων οχημάτων;

Όχι. Οι συντομότεροι χρόνοι παράδοσης είναι ένα πρόσθετο επιχείρημα υπέρ των BEV, αλλά τα BEV δεν είναι η τέλεια απάντηση σε έναν στόλο οχημάτων. Η ALD υιοθετεί μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση και η συμβουλή μας είναι: μια λύση δεν ταιριάζει σε όλους.

Γι' αυτό καθόμαστε μαζί με τους πελάτες μας και εξετάζουμε τις διάφορες προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται για να λειτουργήσει σωστά η ηλεκτροκίνηση. Βασιζόμενοι σε διάφορους παράγοντες όπως η διαθεσιμότητα και τιμή των μοντέλων EV, η διαθεσιμότητα υποδομών φόρτισης κ.λπ. αποδίδουμε μια βαθμολογία ωριμότητας στις διάφορες αγορές της Ευρώπης. Εξετάζουμε επίσης τα διαφορετικά προφίλ οδηγών που υπάρχουν στην εταιρεία.

Το τελικό αποτέλεσμα της έρευνάς μας είναι μια λεπτομερής εικόνα του TCO για κάθε λύση που εξετάζεται. Σε πολλές περιπτώσεις, αυτό θα δείξει ότι τα BEV είναι η καλύτερη επιλογή για ένα ευρύ φάσμα σεναρίων. Σε άλλες περιπτώσεις, αυτό μπορεί να μην ισχύει.

 

Τι πρέπει λοιπόν να αποκομίσουν οι Fleet Managers από αυτή την κατάσταση;

Βρισκόμαστε σε μια στιγμή όπου η αυτοκινητοβιομηχανία και το οικοσύστημα της κινητικότητας μεταβάλλονται. Αυτή είναι μια καλή στιγμή για να επανεξετάσετε τη στρατηγική σας για την κινητικότητα. Σε τέτοιες στιγμές, είναι πιο εύκολο να δικαιολογήσετε την αλλαγή εντός του οργανισμού σας και να ξεκινήσετε τη διαχείριση της αλλαγής.

Εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία για να βρείτε τον καλύτερο τρόπο βελτιστοποίησης τόσο της προμήθειας όσο και του κόστους των οχημάτων σας.  Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για την ηλεκτροκίνηση του στόλου σας και η ALD είναι ο κατάλληλος συνεργάτης για να σας βοηθήσει σε αυτό.