Mobility Blog

Χρειάζεστε plug-in hybrids / ηλεκτρικά οχήματα; Τότε, χρειάζεστε το κατάλληλο Company Car Policy για να τα κάνετε να λειτουργούν.

Χρειάζεστε plug-in hybrids / ηλεκτρικά οχήματα; Τότε, χρειάζεστε το κατάλληλο Company Car Policy για να τα κάνετε να λειτουργούν.

Η προσθήκη plug-in hybrids/ηλεκτρικών οχημάτων στο στόλο σας μπορεί να είναι ένα πολύτιμο βήμα στην πορεία προς την ηλεκτροκίνηση, υπό την προϋπόθεση ότι αναγνωρίζετε τις συγκεκριμένες απαιτήσεις ώστε να λειτουργήσει σωστά η εξίσωση.

Σήμερα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μονοψήφια στην ευρωπαϊκή αγορά, ένας αριθμός που πρέπει να αυξηθεί δραματικά εάν οι χώρες επιτύχουν τους παγκόσμιους στόχους μείωσης των εκπομπών ρύπων τους. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα δεν μπορούν να αποτελούν την μοναδική λύση όσο τα διαθέσιμα μοντέλα παραμένουν περιορισμένα και οι σταθμοί φόρτισης είναι λίγοι και πολύ διαφορετικοί σε ορισμένα μέρη της Ευρώπης.

«Η μετάβαση προς στόλους χαμηλών εκπομπών ρύπων βασίζεται γενικά σε μια προσέγγιση χαρτοφυλακίου», δήλωσε ο Stéphane Renie, Επικεφαλής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. «Δεν πηγαίνουμε από μια προσέγγιση σχεδόν 100% diesel σε μια προσέγγιση 100% ηλεκτρικών. Κατά τη διάρκεια μιας μεταβατικής φάσης που θα διαρκέσει τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία, σημαντικό ρόλο θα έχει η λήψη των σωστών επιλογών στο χαρτοφυλάκιο κινητήρα.»

Γιατί είναι καλή ιδέα να έχετε plug-in hybrids/ηλεκτρικά οχήματα;

  • Τα plug-in hybrids προετοιμάζουν τους οδηγούς για τη μετάβαση προς αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, επιτρέποντάς τους να εξοικειωθούν με την τεχνολογία.
  • Τα plug-in hybrids μπορούν να βοηθήσουν τους στόλους να επιτύχουν χαμηλούς στόχους εκπομπών ρύπων.
  • Τα plug-in hybrids είναι πιθανό να μην επηρεαστούν από υπάρχουσες ή μελλοντικές απαγορεύσεις μετακινήσεις εντός πόλεων (Δακτύλιος).
  • Τα plug-in hybrids μπορούν να μειώσουν το TCO (Total Cost of Ownership) χάρη στη μείωση του κόστους καυσίμου και την ευνοϊκή φορολογία σε ορισμένες χώρες

Τα plug-in hybrids είναι διαφορετικά

«Ωστόσο, εάν δεν υπάρχει αυστηρή πολιτική χρήσης για plug-in hybrids, μπορούν να μετατραπούν σε καταστροφή», προειδοποίησε ο κ. Renie.

Ένα plug-in hybrid διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, με μπαταρία και κινητήρα εσωτερικής καύσης που ξεκινά μόλις εξαντληθεί η μπαταρία. «Εάν το αυτοκίνητο λειτουργεί με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης συνεχώς επειδή ο οδηγός δεν φορτίζει την μπαταρία, η μέση κατανάλωση καυσίμου θα μπορούσε πραγματικά να είναι χειρότερη από εκείνη ενός συγκρίσιμου οχήματος με μόνο κινητήρα εσωτερικής καύσης», εξήγησε ο κ. Renie.

Αυτή η ακραία περίπτωση υπογραμμίζει τη σημασία της εκπαίδευσης των οδηγών για να διασφαλιστεί ότι θα καταβάλλουν προσπάθειες για τη σωστή χρήση του οχήματός τους.

«Δυστυχώς, βλέπουμε αυτήν τη στιγμή πολλές εταιρείες που αποφασίζουν να πάνε σε plug-in hybrids/ηλεκτρικά οχήματα αναζητώντας ευκαιριακές λύσεις για να επωφεληθούν από τα φορολογικά κίνητρα. Όταν αυτός ο λόγος γίνει ο κύριος μοχλός της μετάβασης του στόλου, τότε οι συνέπειες στο συνολικό TCO θα μπορούσαν να μετατραπούν σε σημαντική αύξηση », σημειώνει ο Benjamin Huvé, Senior Consultant, EV Expert.

Επίσης, εάν οι οδηγοί αναμένεται να φορτίσουν σωστά τα plug-in hybrids/ηλεκτρικά  οχήματα τους, χρειάζονται να έχουν εύκολη πρόσβαση σε φορτιστές, τουλάχιστον στο γραφείο και στο σπίτι.

Προφίλ προγράμματος οδήγησης

Η βέλτιστη χρήση είναι επίσης η διασφάλιση ότι οι οδηγοί έχουν το σωστό προφίλ για την οδήγηση plug-in hybrids/ηλεκτρικών οχημάτων. «Οι οδηγοί θα πρέπει να μπορούν να οδηγούν στις καθημερινές τους μετακινήσεις με τον ηλεκτρικό κινητήρα του αυτοκινήτου και να τον αλλάζουν μόνο στο κινητήρα εσωτερικής καύσης για ταξίδια, το Σαββατοκύριακο ή στις διακοπές», δήλωσε ο κ. Renie.

Η τηλεματική είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για την κατανόηση της χρήσης κάθε οχήματος από κάθε οδηγό. Οι οδηγοί χαρτογράφησης μας επιτρέπουν να παρέχουμε στους οδηγούς το όχημα που διαθέτει το σύστημα μετάδοσης κίνησης που ταιριάζει στις ανάγκες τους - και αυτό μπορεί να σημαίνει ότι οι οδηγοί με παρόμοια θέση στην ίδια εταιρεία μπορούν να έχουν πρόσβαση σε εντελώς διαφορετικά οχήματα.

«Το χειρότερο πράγμα που μπορείς να κάνεις είναι να πας απροετοίμαστος», είπε ο κ. Ρένι. «Εάν βάλεις ένα plug-in hybrid στα χέρια κάποιου που δεν πληροί τα κριτήρια, αν δεν δουλεύεις με την πειθαρχία φόρτισης και τη συμπεριφορά οδήγησης, η εξίσωση δεν θα λειτουργήσει. Αλλά αν κάνετε όλα τα παραπάνω, η προσθήκη plug-in hybrid στο στόλο σας μπορεί να είναι μια πολύ έξυπνη κίνηση. "